CIKKEK

Extrém Peca a Desedán + video

Extrém Peca a Desedán

Augusztus első hétvégéjére esett ismételten egy desedai bojlis horgászat, ami a szó szoros értelmében extrémre sikerült.  Péntek délután nagy lelkesedéssel kezdtünk a pakolásnak és megterveztük, hogy mit hogyan fogunk ezen a hétvégén megoldani annak érdekében, hogy nagy pontyokat fogjunk.

Biztosra szerettünk volna menni és megpróbáltuk a már bevált és új Sensation Baits  bojlikkal vallatni a Desedát.  Tudtuk, hogy új helyre megyünk a tavon ez új lehetőség és nagy lelkesedés.

Tisztában voltunk azzal, hogy a Desedán kőkeményen meg kell küzdeni minden egyes halért, mivel ez nem az a víz, ahol kipakolja a horgász a puccos  felszerelést, felrak valami kerek kukoricadarás  hitványságot, amit bojlinak neveznek és ha jó, ha nem eszi a hal, mert már hozzá van szokva a kerek golyóhoz.  Itt a horgásznak fejben és felszerelésben is a Desedára szabottnak kell lenni és természetesen a bojlinak sem árt, ha a desedai halak szája ízére van fejlesztve.  Itt egy 10 kilós halért annyit kell küzdeni, mint máshol egy 20 +-os halért.

Ezért is kihívás a desedai bojlizás , mert megválogatja kinek adja szépséges halait …

Délután 6 óra körül azt vettük észre,  amire a táborunkban rend lett  és bedobáshoz közeli állapotok uralkodtak, hogy az időjárás kezd viharossá válni.  Elcsendesült minden ,a nagy szél is elállt.  Finoman csepergő eső vette birtokába a Desedát.  Majd egyszer csak egy hatalmas rajt jelző dörgéssel, villámlással  elindult a „ toponári cunami”.

Itt kezdődött el igazán az Extrém Peca. Stadler Zsoltival sátramban azon gondolkoztunk, hogy mikor lesz vége az égi áldásnak. Zsolti figyelmesen kémlelte a felhők állását és igazi tragikomédiába torkollott a túra kezdete. Nevettünk az egészen, pont ezen a helyen itt és megint velünk történik ez.  Mire elcsendesedett kissé az eső és kimentünk a sátorból,  azt vettük észre, hogy a helyünkhöz  vezető úton  ömlik le boka magasságban a sáros víz és a sátrainkat vette célba.   Zsolti biztatott ugyan, hogy már nem lesz gond …  Gondosan, a gazban összeszedett karnyi vastag ágakkal próbáltam terelni a víz útját, hogy a Desedába kössön ki és ne a sátramban. Zsoltinak akkor már késő  volt. 20 cm iszapos víz volt a sátrában és folyamatosan kapta az utánpótlást. Azonnal elkezdtük az „ árvízi védekezést és a kármentést „  és ami a legfurább, hogy a pockok és egerek üregein keresztül buzgár szerűen tört fel a víz a horgászhelyeinken.  Most kezdtük csak megérteni milyen lehet egy komoly árvizet átélni.

Már igen csak sötétedett amire a csalikat bevetettük és egy kicsit összeszedtük magunkat és ép ésszel felfogtuk, hogy egy életre szóló élménnyel  lettünk gazdagabbak.

Este fél 12 körül beszélgettünk és egyszer csak felordított a kapásjelző, körülbelül 40 méter damilt  lehúzva az orsó dobjáról egy fenevad jelentkezett. Elindult valami ősi erő a horog végén, Zsolti botját nézve már akkor tudtuk, hogy ez a bot nem szokott így viselkedni.  Majd 10 perces fárasztás után megláttunk a nádas tövében egy hatalmas nyurgapontyot  (110 cm volt ).  Matracra fektettük, majd megszabadítottuk a horogtól.

Deseda, Sensation Baits,  Extrem Liver, bojlis horgászat

Zsoltin látni lehetett azt, amiért érdemes a bojlizásért küzdeni és egyben a meglepődöttséget, az izgatottságot, majd büszkeséget egyben.   Kicsit én is büszke voltam az általam gyártott Sensation Baits Extrem Liver bojlira, mivel mi többen, közösen, sokat kísérletezve teremtettük meg és jómagam folyamatosan fejlesztettem, hogy tényleg tökéletesen oldódjon és tényleg egyék a desedai pontyok. Ne csak egy bojli legyen, hanem tényleg a Desedán egyék is a halak.

Természetesen 5-6 kép után visszaengedtük nagyon kíméletesen ezt a híres desedai vad pontyot.

Közösen örültünk a hatalmas pontynak mivel közös volt a cél, nagy halat kell fogni a Desedából.

Kezdett igen csak hűvös és szeles idő lenni, nem beszélve arról, hogy mindenünk vizes volt, tehát átfagyva, az ágy volt az egyetlen meleg hely, ahol egy kicsit regenerálódni tudtunk.

2 óra tájt ismét elindult Zsolti jelzője. Figyeltem is nálam mi a helyzet, fura volt mivel nekem 90 méter volt az a táv amit kiszemeltünk és meghorgásztam. Ott hal egyáltalán nem volt.

Minden szebb ponty,  közte ez a szép 8 kilós ponty is 120 méterről jött Zsoltinak ! Úgy köszönte meg hogy horogra csaltuk, hogy akkora saller kaptam az arcomra a farkával , hogy komoly boksz meccsen ezért pontot adnak.

Zsolti csak röhögött természetesen.   Habár nézzük pozitívan, akár pacsi is lehetett a jó bojliért cserében.

Deseda, Sensation Baits,  Extrem Liver, bojlis horgászat

Egyszer csak fényképezés közben megint elindult a jelző ,Zsolti már örömmel konstatálta „ Mi lesz itt egymást érik a kapások” Az első este járunk és már fogtunk 2 halat, itt a harmadik a horog végén.

Szerencsére az egy 6 kilós ponty személyében díszelgett a matracon . Igazán szép desedai pontyok.

Reggel 6 óra tájékán a csendben és a madár csicsergést megzavarva megint elindult vadul a damil és a jelző.  Viszonylag gyorsan és az évek során összegyűjtött tapasztalatok alapján hamar partra került ez a festőien szép egészséges ponty.

Deseda, Sensation Baits,  Extrem Liver, bojlis horgászat

A nappal, nehezen telt hatalmas pára, sár, kiló szám a spanyol csiga és a halak is pihentek a rekkenő trópusi hőségben.

Az este mint minden közös horgászat során csendesen és rutinosan telt, etetés, dobócsövezés csalizás és bedobás.

Csalizás :

Bojlik : Sensation Baits  Extrém Liver   +   Sensation Garlic eszenciális olajjal csepegtetve

Sensation Baits Good Choice  + Sensation N-butric  vajsavval csepegtetve

Etetés:

Csicseriborsós kukorica, Sensation Baits  natúr tonhalolajjal  leöntve

Pellet: Sensation Baits 20 mm-es halibut pellet

Az este kezdett éjjellé válni és nem jöttek a halak… Furcsállottuk, hogy mi nem jó … Majd egy öreg harcos gladiátor bejelentkezett. Egy csippanás és csend , két csippanás és beejtette a swingert. Majd kezdte emelni a jelzőt, de a Zsolti is elkezdte a botot emelni …  Egy szép 7 kilós gladiátor pontyot sikerült szákba terelnünk. Szerencsétlennek a pikkelyzetén lehetett látni, hogy ez nem ág, vagy kő horzsolása. Őt, valami egyszer korábban egy nagyon ízletes fogásnak tekintette és megszerette volna enni. Mivel a ponty farkáról a pikkelyek le voltak nyúzva és szabálytalan , kissé torz mintázatot mutatott !  A halat elnézve érezni lehetett az életért való küzdelmet amit folytathatott. Megadtuk neki is a kellő tiszteletet,  lefotóztuk az utókornak az öreg harcost és útjára bocsájtottuk egy szebb jövő reményében és bíztunk abban, ha ő ezt így, ilyen sérülésekkel  túlélte, akkor nem forró olajban és paprikás lisztben fogja végezni …

Deseda, Sensation Baits,  Extrem Liver, bojlis horgászat

Hajnalban, talán 5 óra körül riadó volt ismételten. Ennek fele sem tréfa Zsolti hangjából ítélve jó hal lesz. Amire feleszméltünk mind a ketten, már part közelben is volt egy szép 8 kilós nyurga. Olyan ereje volt, hogy győztünk csodálkozni. Egy igazi desedai nyurga ismételten matracra fektetve és mérlegelve.

Megkívánta a Sensation Baits Good Choice bojli és Sensation Batis  N-butric  párosítást.

Összegezve :

Miért extrém peca??? Extrém időjárási körülmények, Extrem Liver bojli , Extrém erővel és kirohanással küzdő nyurga pontyok  és két kitartó Sensation Baits desedai bojlis horgász küzdelme.

A halak a hétvégén a nagyon durva és szélsőséges ízeket részesítették előnyben, de az időjárás sem volt a megszokott.  Tapasztaltuk,  hogy 120 -130 méteren voltak a halak zömmel. 90 méteren és a parthoz közel 40 -50 méteren szinte semmi komoly hal nem volt. Kisebb pontyok locsogtak, de minket nem hoztak tűzbe.  Ami  érdekes volt még, az az, hogy a kapások csak este és kis idő elteltével érkeztek. 6-10.5 kg-ig fogtunk és nagyon jól észre lehetett venni, hogy a halaknak megvan a természetes vonulásuk és ha megtalálták az általunk etetett szakaszt, akkor egy fél éjszakára helyben is lehetett őket tartani és fent lehetett tartani a táplálkozási ingert. Fontos az is, hogy csak minőségi és jól átgondolt etetéssel és magas minőségű bojli alapanyagokból elkészített friss, bojlikkal érdemes a Desedán bojlizni. Hozzáteszem itt nem a mennyiség dominál, hanem az, hogy amivel etetünk az a kevés az tényleg a halak számára legjobb pelletet, bojlit, és vegyes magmixet tartalmazza. Nincs ponty dömping, de ha egyszer megjelennek a pontyok, akkor igen csak válogatnak. Megvan számukra az a megfelelő természetes és egészséges táplálék forrás, ami nem kényszeríti rá a pontyokat, hogy mesterséges táplálékot egyenek. Bíztatunk mindenkit, hogy bátran gyertek el a Desedára bojlizni, mivel itt  a tudatos pontyhorgászok meglelik azt, amire vágynak .