RECEPTEK

1. bojli recept Sensation Baits  Életed első saját bojlija, gyere segítünk !

1. bojli recept Sensation Baits Életed első saját bojlija, gyere segítünk !

Sensation Baits  Életed első saját készítésű bojlija ....

Azon kezdő bojlikészítő horgászoknak ajánlom szíves figyelmébe ezt a recepet  akik még nem gyúrtak bojlit életükben.

Tudjuk hogy a kínálat nálunk is és a piacon is hihetetlen nagy, és ember legyen a talpán aki kiigazodik a rengeteg bojli alapanyag között  !

A bojli alapanyagok úgy lettek összeválogatva hogy akár egy kis iskolás is eltudja készíteni de emellett fogós bojlit kapjunk kézhez !

70 % Sensation Baits Pellet method mix

10 %  SB Tonhalliszt

10 %  SB Szója Protein Koncentrátum

10 %  SB Vitamelo Extra

30 ml SB Natur Tonhalolaj

50 ml SB Melasz

50 g  Só jódmentes

Mérettől függően 8-10 tojás !

Lisztek

Beszéljünk egy picit erről a mixről!

A Pellet method mixünk képezi a bojlink alapját ami egy kiváló nagyon minőségi pellet őrlemény!  Több értékes alapanyagból épül fel ami a pontyok számára lett összeválogatva.

Beltartalmi értéke megfelelő ahhoz hogy bojlit készítsünk belőle !

Tonhalliszt, mivel kevés olyan bojli képzelhető el ami ne tartalmazzon hallisztet így a tonhhaliszt nagyon fontos kiegészítője bojlinknak. Emeljük a csali fehérje tartalmát, és ami a legfontosabb a pontyok megvesznek érte. Íze és illata felülmúlhatatlan.

Szója Protein Koncentrátum, már a nevében is benne van protein tehát a szójának a fehérjéjét tartalmazó rész, mely rendkívül jól köti a bojlit, emellett az oldhatósága is megfelelő lesz a csalinknak.  Könnyen emészthető szója fehérje!

Vitamelo Extra, egy komplex minőségi  tápszer mely  tejport,  vitaminokat, laktózt,  tartalmazó fázis bojlink megalkotásában. Igazán nagyon magas beltartalmi értékekkel rendelkező bojli alapanyag ami segít a bojlink oldhatóságában és kiváló emészthetősége a legfontosabb számunkra! Íze krémes, édeskés illatú !

Natur Tonhal olaj, melynek íze illata állaga olyan mintha egyenesen a tengerből kifogott  tonhalat préselték volna ki számunkra.  Ez az olaj markáns szaggal rendelkezik mely egy "kezdő bojli" megalkotásánál akár az aroma fázist is kiválthatja !  Fontos hogy nyári időszakokban érdemes használni ezt az olajat, mivel igen "zsíros",  hidegebb tavaszi, vagy őszi vizekre Cod Liver olaj válthatja ki.

Melasz, egy fantasztikus számunkra fekete aranyként emlegetett termék. Markáns jellegzetes illata  édeskés íze, a pontyok számára maga a mennyei manna. A melsszal ásványi anyagokat, vitaminokat és az értékes oldott betaint is bevisszük a bojlinkba ! A betainról tudni kell amolyan STOP táblaként működik a vízben ... Az arra járó halak megérzik már messziről is a vízben oldott betaint és azonnal elkezdik keresni a táplálékot !

Só, elsősorban az ízek kiemelésére, másod sorban tartósítási funkciót betöltve látja el szerepét.

Csak jódozatlan jó, kötelező ezt betartani!

Bojli készítés

Összegzés:

A lényege ennek a bojlinak hogy tanuljunk !  De úgy tanuljunk hogy tudjuk is mit miért csinálunk.  Ez a bojli egy egyszerűen elkészíthető, minőségi alapanyagokból felépített, könnyen feldolgozható bojli masszát vagy is bojlit eredményez !

Itt az alapanyagoknak első sorban a funkcionalitása és komplexitása játsza a szerepet mindamellett hogy könnyen idegeskedés mentesen akár 30 perc alatt tudunk készíteni egy nagyon fogós bojlit !

Ár érték arányában kiváló, mivel egy szinte univerzális csalihoz jutunk, a receptben benne rejlik a kedvünk szerinti variálhatóság, /büdös, édes, fűszeres/ és ami a legfontosabb nincsen idegeskedés !

Aromát direkt nem adtunk hozzá, vagy is  írtunk hozzá mivel úgy gondoljuk mindenki saját maga döntse el hogy ezt a bojlit milyen irányba szeretné elvinni !

"Aromából fontos tudni hogy néha a kevesebb az több !"

Fontos megemlíteni hogy, a mértékletesség az igazi bojlis erénye, amit az alábbi kép elárul: