CIKKEK

Rinyaszentkirályi bojlizás  Sensation Baits bojlikkal

Rinyaszentkirályi bojlizás Sensation Baits bojlikkal

Sziasztok!

05.22-05.25-ig terveztünk barátaimmal egy pár napos horgászatot Rinyaszentkirályban.

Mivel szerettem volna kipróbálni a bojli gyúrást és nagyon sok jót olvastam a  Sensation Baits termékekről ezért ez mellett a bojli mix mellett döntöttem.

Gáborral felvettem a kapcsolatot, aki előtt le a kalappal nagyon rendes és szimpatikus kolléga.

Első körben magyar kolbászos bojli oldódó és főzött alapanyagokat vettem, valamint kértem hozzá locsolót és dippet, amit Gábor készített el. Azért a kolbászos íz mellett döntöttem, mert tavaly szeptemberben szinte az összes halamat ezzel fogtam Szentkirályban.  Bojlikat nagyon egyszerűen és könnyen meg tudtam gyúrni, még így amatőrként is. A biztonság kedvéért azért vettem még Gábor által készített kolbászos bojlit, tigrismogyorós-mogyorós  pelletet, valamint kukorica csíra pelletet.

Na és most a horgászatról:

05.22-én délután indultunk, a nem túl barátságos időben, de bíztunk a halak étvágyában.

Sajnos a horgászatunk nem indult túl jól. Kb. 17 óra körül megkezdtük a kipakolást szakadó esőben és erős szélben. Ezután következett a helykeresés és bójázás, amin viszonylag gyorsan túl voltunk, mivel a vízen alig lehetett megmaradni. Gondoltuk majd másnap újra kezdjük, egyelőre legyenek bent a botok. Meg is kezdtük a botok behúzását, amikor sajnos elkövettünk egy amatőr hibát. Nem ellenőriztük le a motorunkon, hogy a propellert rendesen meghúztuk e és sajnos az első behúzásnál elszállt, így motor nélkül maradtunk (erre nagyon figyeljen mindenki, mi megfizettük a tanulópénzt most). Bójákat kb. 150m-re tettük be, amit ilyen időjárási viszonyok mellett és a mi botjainkkal nem tudtunk megdobni. Ekkor kicsit csalódottak lettünk, de mivel már sötétedett inkább a pihenés mellett döntöttünk.

Rinyaszentkirály, Sensation Baits

Szombaton reggel kihoztuk a bójákat dobótávra, 50-80méterre próbálkoztunk. Csalinak én személy szerint egy jól bevált édes csokis bojlit választottam, valamint a már említett kolbászost. Társam szintén csokist és fűszerest. Megcsináltuk az etetést kb. dél körül került a helyére minden bot. Szombati nap viszonylag nyugalomban telt, barátom fogott délután 1db 3kg-ost, 1db 8kg-ost, valamint egy szép 10kg-os potykát, mindhármat csokissal. Sajnos nekem csendesek maradtak a botjaim. Este újra etettem egy keveset mindkét bójához. Kb. éjfél körül pihenőre tértünk, bízva abban, hogy a vasárnap jobb lesz. Mint az nálam lenni szokott lefekvés után pár perccel elfüstölt a kolbászos botom. Kb. 10 perces fárasztás után kezemben tarthattam egy kereken 10kg-os gyönyörű tükröst, aki a gyors mérlegelés és fényképezés után ment is vissza a vízbe.

Ezután az én éjszakám már nyugodtan telt. Reggel mondta Gábor barátom, hogy ő éjjel fogott egyet. Lemérlegeltük lefényképeztük és ő is ment vissza. Az ő súlya is 10kg volt. Ezután szinte Gábornak 15-20 percenként elfüstölt a csokis etetésen a bot, én pedig már-már irigykedve néztem. Aztán dél körül Gábornak ismét kapása volt, éppen elindultam én is segíteni neki, mikor elfüstölt az én botom is. Bevágáskor már éreztem, hogy ez szép lesz, főleg mikor bent a bójámnál megláttam a farkát, ugyanis egyből feljött, de hála a Gábor barátom állttal készített dőlő bójának, nem volt probléma. Először Gábor potykáját merítettük meg, ami egy gyönyörű nyurga volt, ezután az enyémet, ami egy gyönyörű töves. Már alig vártam a mérlegelést, ugyanis bíztam benne, hogy sikerült megdöntenem az eddigi rekordomat, ami 11,8Kg-os nyurga volt. Sejtelmem bejött, Gábor nyurgája 11,4kg volt, az én, kis” tövesem 13,20kg, ezzel megdöntve eddigi rekordomat.

A csali 1 szem általam készített Sensation Baits főzött 20-as bojli, kikönnyítve egy 14-es  pop up-pal.

Rinyaszentkirály, Sensation Baits

Sikerült így egy páros képet is készítenünk, aminek kifejezetten örültünk. A botokat gyorsan visszahelyeztük, de ezek után viszont már csak a csokis bojlik mentek, de azok is inkább Gábor barátom botjára. Én fogtam még egy szép 7,5kg-ost, valamint kolbászossal még egy 3kg-ost. Délutánra 15-órára teljesen megálltak a halak. Az este nyugalomban telt egészen ismét éjfélig, miután ugyanis lefeküdtem egy szép 7kg-os nyurga tette tiszteletét. Sajnos hajnalban viharos szélre és szakadó esőre ébredtünk, így jobbnak láttuk pakolni és hazatérni.

Nagy valószínűséggel, ha van motorunk és beljebb tudunk horgászni, akkor nagyobb élményünk is lehetett volna, de nem panaszkodom. A kezdeti probléma után és a kellemetlen időjárás ellenére, nagyon jól éreztük magunkat és már alig várjuk a következő túrát.

Köszönöm Gábornak a tanácsokat és bojlikat, amivel sikerült megdöntenem a rekordomat, jöhet az újabb kihívás J

Elnézést, ha kicsit hosszúra sikerült a beszámolóm, de szerettem volna mindent megemlíteni.

Köszönöm, hogy végig olvastad.