CIKKEK

Raduta víztározón születésnapi horgásztúra

Tavalyi év őszén egy nagy álmom vált valóra, hiszen barátaimmal együtt  nagyon kellemes 10napot töltöttünk el a pontyhorgászok körében legendássá vált romániai vízen. Ezúton is szeretném megköszönni feleségemnek, hogy ilyen nagyszerű ajándékkal lepett meg 40. születésnapom alkalmából, és Cimbinek aki segített neki a szervezésben. Azt hiszem minden túlzás nélkül állíthatom, hogy életem egyik legjobb élménye volt, és nem elsősorban a rendkívüli fogások miatt, hanem az egész környezet elképesztő hatással van az emberre. Lehet, hogy a pontyhorgászok körében ez egy elcsépelt mondat, de higgyétek el, hogy letaglózza az embert amikor meglátja ezt a hihetetlen környezet és óriási vízterületet.

Rövid bevezető után rátérnék az élményeim megosztására:

2013 januárjában kezdtük meg a túra előkészületeit, ami információgyűjtéssel kezdődött (e nélkül senki ne induljon el ide horgászni), rendkívül sok fórumon igyekeztünk minél többet megtudni a tóról az utazásról. Mint utóbb kiderült azért ez soha nem lehet elég alapos és mindenre kiterjedő! Köszönöm itt mindenkinek aki ebben segített!

Raduta lake, Sensation Baits, Baksa Zsolt

Végre elérkezett a nagy nap 2013.09.05 indulás a RADUTÁRA!

Két horgásztársammal együtt bepakoltuk szerénynek nem nevezhető mennyiségű felszereléseinket és már indultunk is az alig 1000km-re lévő zarándokhelyre!

Az általunk vitt csalik ( a túra végére összesen kb 5kg bojli maradt):

-         50kg halibut pellet

-         100kg kukoricacsíra pellet Sensation Baits

-         150kg vegyes magmix

-         60kg kizárólag Sensation Baits alapanyagokból készített bojli.

Csütörtök este indultunk, útközben felváltva vezetve haladtunk és másnap délelőtt -nyugodtan mondhatom, hogy minden nehézség nélkül- érkeztünk a víztározó partjára. Útközben fantasztikus szépségű tájakon haladtunk keresztül. (Valaha ez is országunk része volt…).

A Raduta Hotel

A megérkezés…

A hotel falán lévő „legendák”:

Miután felocsúdtunk az érkezést követő sokkból, megkerestük Nico-t a tógazdát aki rendkívül készségesen válaszolt kérdéseinkre és bemutatta a víztározó azon részét, ahová horgászatunkat terveztük. Miután kiválasztottuk horgászhelyünket (egyébként ez a tó legszélesebb részén volt az ún. 5. helyen), megkezdtük a kipakolást, felszereléseink összeállítását. Kicsit meglepődve hallgattuk Nico-tól, hogy csak mi horgászunk egyedül jelenleg a tavon. Gondoljatok bele 800ha-os vízterületről beszélünk…! Meghorgászandó helyek kiválasztásával, feltérképezésével telt a délután. A nélkülözhetetlen halradar ezúttal is jó szolgálatot tett, hiszen a víz alatt hihetetlenül változatos mederviszonyokkal találkoztunk, rengeteg plató törés és egyéb képződményeket találtunk. Látszott, hogy valaha itt más is volt….! Estére elkészült a táborunk a botokat behordtuk és vártuk a kapásokat!

Raduta lake, Sensation Baits, Baksa Zsolt

Az előkészületeink során szerzett információk és a tógazda Nico tanácsai szerint csaliztunk és etettünk, tehát viszonylag nagy területen készítettünk alapozó etetést, és attól néhány méterre helyeztük el horgainkat amire nagy méretű bojlik (2x24, 2x30mm) kis koncentrált etetéssel.

Az első két napban sajnos csak gyönyörködtünk a tájban és fogyasztottuk az otthonról hozott hazai finomságokat….!

A halak nem voltak étvágyuknál, vagy csak keresték a csalijainkat? Erre a 3.nap reggelén jött meg a válasz amikor is az „óriás golyók” méretén kicsit csökkentettünk, kikönnyítettük és megbolondítottuk egy kis esszenciális olajjal. Innentől kezdve hihetetlen, de kizárólag erre a csalikombinácóra voltak a kapásaink.

Természetesen Sensation golyó volt, és az eszencia is odavalósi. Az alábbi képeken látható valamennyi halat ezzel fogtuk!!!!!!!!

Raduta lake, Sensation Baits, Baksa Zsolt 0

A fogásaink:

-14 db amur 8-16kg

-6 db ponty 8-15kg

-1db harcsa 17kg

-1db tokhal 4kg

A kisebb pontyokból is jött néhány darab, de azokat nem jegyeztük.

Halvesztésünk egyáltalán nem volt, ami egyértelműen a megfelelő felszerelésnek és sok információnak volt köszönhető!

Összességébe egy rendkívül sokrétű és izgalmas időszakot töltöttünk el a Raduta víztározón és biztos, hogy a közeljövőben ismét ellátogatunk még ide!

Zárásképpen azért volt még egy csattanó, amit megosztok veletek mert ez tipikusan olyan sztori ami „csak velünk történhetett meg”:

Már teljesen össze voltunk pakolva és hazaútra készen álltunk, mikor észrevettük, hogy valami lóg az autónk alján. Amikor megnéztük mi az megdöbbenve láttuk, hogy az autó hátsó világításának kábelkötegét valami szétrágta! Nem volt nehéz kitalálni, hogy a hozzánk költözött kóbor kutya volt az aki bosszút állt, hogy nem akartuk befogadni….! Okozott is fejfájást, hogy most mitévők legyünk, hiszen éjszaka világítás nélkül Romániába….! Megmutattuk a dolgot Niconak, aki káromkodott egy kicsit szidta a kutyát, de legnagyobb meglepetésünkre hozta a maszek kis forrasztóját, és a 12erű kábelt egyesével összeforrasztotta nekünk ott a hotel mellet, úgy hogy nem fogadott el semmit…! Nálunk ez hogy lett volna..? Hát ilyen emberek Ők!

Végezetül még egyszer megköszönöm a segítséget mindenkinek, de elsősorban Kurcz Gábornak és a Sensation Baitsnek, hogy hozzásegítettek ehhez a fantasztikus élményhez!