CIKKEK

Pecamánia bojlis verseny a KOI2 tavon

2020.05.24-ét írunk, amikor végre elkezdődhetett a várva várt verseny szezon! A kialakult helyzet miatt a versenyre való felkészülés sem úgy alakult, ahogy azt elterveztük. A verseny előtti tesztelések és felkészülések egy kicsit háttérben szorultak. De bíztunk a szerencsében és a tudásunkban. Ezekkel a gondolatokkal és érzésekkel érkeztünk meg 2020.05.24-én Nyékládházára az első Pecamánia által szervezett Top 5-ös versenyre. Reggel 8 órakor került sor a horgászhelyek sorsolására. Gál Attila csapattársamnak adatott meg a lehetőség a húzásra, mint szűz kéz hátha szerencsét hoz. És Attilának sikerült kihúznia a Koi2-es tó egyik favorit állását a 2-est, aminek nagyon örültünk. Az időjárás nem igazán volt optimális, mert már érkezésünkkor szembesültünk az erős szembeszéllel, ami a verseny 70%-ban kitartott.

Sensation Baits Barta István

A horgász állás elfoglalása után nem is késlekedtünk és azonnal vízre szálltunk, hogy a bóják minél hamarabb elhelyezésre kerüljenek. A csapatott igazi csapatmunka jellemezte. Még mi Attilával a helykeresésben tevékenykedtünk addig Ervin csapattársunk már az alapozó etetést készítette mivel az etetést csak a horgászverseny kezdetekor lehetett elkezdeni, ami 10.00-volt. A tómedret nagyon jól ismerve nem volt nehéz dolgunk a bóják elhelyezésében és rövid idő alatt a dőlő bóják a helyükre is kerültek. Két íz világban gondolkoztunk és ennek függvényében kezdtük meg az alapozó etetésünket. A hosszú pálya volt a halas-fűszeres vonal a rövidebb pálya pedig az édes-gyümölcsös vonal. 10.30-kor minden szerelék a helyére került. 2 bottal a sekélyebb részt 1,4-1,6-os vizet húztuk 2 bottal pedig egy mélyebb törést a maga 2,6-2,8-as mélységével. Etetésünkön már a jól bevált Sensation Baits által forgalmazott 365 magmixet használtuk melyet még felezett és egész Sensation Baits bojlikkal egészítettünk ki. Behúzáskor minden csali mellé került a csemege- kukorica bojlis keverékből.

Csalinak a jól bevált halas-fűszeres bojli 20mm került fel az egyik szerelékre majd a másikra a favorit Sensation Baits Antrac Krill került fel.

Mind a két esetben 1 szem fekvő módszert választottuk elsőre. A másik édes vonalon a csalik a fűszeres barack és az erdei gyümölcsös bojlikra esett a választás. Az nappal nem volt aktív fogás szempontjából. Pár óra elteltével frissítettünk, de egyenlőre a taktikán nem változtattunk. A tó minden állására a csend volt jellemző és nem voltak fogások. Este 6 óra magasságában egy erős húzós kapás törte meg a csendet. Fárasztás, szákolás és már meg is volt az első értékelhető halunk a maga 8.775kg-val.

Sensation Baits Barta István

Ezt követően újabb és újabb kapás következett és a súlyok is emelkedtek. A verseny első 24 órájában az élmezőnyben volt a 35625kg össz. fogással. Az élen a két szomszédos csapat állt akiknek már meg volt az 5 értékelhető haluk a versenybe. Nem csüggedtünk tettük a dolgunkat mert a célunk az meg volt és a helyhúzás is nagyon jól sikerült. Nem foglalkoztunk a többi csapat fogásaival csak a feladatunkra koncentráltunk. Sajnos a viharos szél csak erősödött ami nem könnyítette meg a horgászatunkat. A behúzás nehézségekben ütközött és a nagy csónakos behordás szinte lehetetlen volt. maradt az etetőhajós behúzás. Az első éjszaka eseménytelenül zajlott.

A következő nap egy kicsit változtattunk és a jól bevált csalikat egy kicsit meglebegtettünk, de a helyen nem változtattunk. A variálás meghozta az eredményt és sikerült a 6. helyről vissza zárkózni az élmezőnyben. Nem sok kapást tudtunk kicsikarni a megetettet helyekről, de mint később kiderült az akkor fogott darabosabb halak nagyban befolyásolták a verseny eredményét. Ebben az időszakban sikerült fognunk több 12kg fölötti pontyot és már a Top 5-őös versenyben meg volt a 5 legnagyobb halunk.  A variálás és az agyalásnak meg jött az eredmény. Szombat 10.25-perc és egy erőteljes húzós kapásra lettünk figyelmesek. A megakasztás pillanatában már tudtam, hogy egy nagy hallal van dolgunk. Nem is tétlenkedtünk és azonnal vízre szálltunk és már mentünk is a halra, hogy minél hamarabb fel tudjuk venni vele a kontaktot. 25 perces fárasztást követően sikeres szákolás és irány a part. Amikor a bölcsőben fektettük bajuszos barátunkat már tudtuk, hogy a 8.775 kg-os fogásunkat tudjuk cserélni. A töves súlya 19,020 kg volt. Nagy volt az öröm és a boldogság. Ezzel a cserével azonnal a tabella 2. helyén találtuk magunkat, ami a verseny lefújásáig kitartott.

Voltak még ezt követően fogásaink, de sajnos a súlyuk 10 kg körüliek voltak. A versenyben számított 5 legnagyobb hal közül a legkisebb halunk 12,6 kg volt, amit a verseny lefújásáig nem tudtunk cserélni. A Top 5-ös versenyben az 5 legnagyobb hal súlya 78025 gramm lett és ezzel az eredménnyel a 2. helyen zártuk az idei és első versenyét.

Sensation Baits Barta István

Összegezve egy nagyon nehéz és izgalmas horgászaton vagyunk túl amikor a halak étvágya nem volt jó. De mind ezek mellet sikerült szebbnél szebb halakat fognunk és eredményesen zárni a versenyt. Az 5 legnagyobb halaink súlya a következő képen alakult 12.6 kg, 13,65 kg, 14,25 kg, 18.50 kg, 19,020 kg

Ezúttal szeretnék gratulálni a csapat társaknak Gál Attilának, Vincze Ervinnek a kitartó és sikeres munkájához és nem utolsó sorban Kurcz Gábornak a csalikért.

Csalijainkat a Sensation Baits gyártotta !!!

Üdvözlettel Barta István teszthorgász Sensation Baits Carp Team !!!

KÉPEK ALUL A GALÉRIÁBAN,  MEGTEKINTHETŐK KATT RÁ !