CIKKEK

Novemberi 24 órás peca a Sensation Baits-el

A megszokottnál kellemesebb novemberi időt kihasználva, egy rövid 24 órás pecát terveztem a csodás környezetben lévő, Kiskorpádi Szigetestóra, Sensation Baits bojlikkal. Fantasztikus halállományának köszönhetően, még a késő őszi, téli lehűlő vízben is szép fogásokkal kecsegtet .

November 9.-én reggel megérkeztem a 7-es állásra és egyből neki is láttam a bójázásnak . A táborépítést a szerelékek elhelyezése utánra hagytam. Nem volt nehéz dolgom a bóják elhelyezésével, mivel nyáron többször is horgásztam ezen az álláson, szép fogásokat produkálva. Az egyik bójámat a meder közepébe helyeztem 2,5 méteres vízbe, 15 cm-es iszapra . Nyáron rengeteg halat sikerült fognom itt.  A másik bója pedig, a velem szemben lévő sziget mögötti átjáróba került, annak is a legszélébe. Itt kb. 1,5 méteres a víz, kemény az aljzat és a belógó partszéli növényzet miatt, mindig jó haltartó hely. Az időjárás jelentés sajnos délutántól másnap reggelig esőt mutatott, aminek nem igazán örültem.

Novemberi 24 órás peca a Sensation Baits bojlikkal

Etetésre Sensation Baits Mogyorós bojli egészben és felezve kb. fél kiló, illetve egy kis főtt magmix(tigrismogyoró,búza,kender) került. A mederben két botot helyeztem el, a harmadik botom az átjáróba került. A szerelékem nagyon egyszerű volt. 1,2 méteres leadcore, ólomkapocs, 90 grammos ólom,15 centis előke csomómentes kötéssel. Csalinak egy szem Sensation Baits  18 mm-es mogyorós bojli megfaragva és bepasztázva került. Az első hal ebéd után érkezett egy 8,3 as gyönyörű sárga ponty személyében az átjáróból .

Visszahúztam a szerelékemet, melyre minden egyes visszahúzás után egy marék felezett bolji és egy marék magmix került. A következő hal 3 óra magasságában érkezett, egy 9 kilós kövér töves személyében. Minden hal remek erőben volt és látszott rajtuk, hogy felkészültek a téli időszakra, mivel hihetetlen kövérek volt.

A bevált helyen és a Mogyorós bojlin  nem változtattam. Ismét visszahúztam. Sajnos a meder még mindig nem adott halat. Sötétedés elött érkezett egy 9,4kg-os tükrös (sajnos a kép minősége nem lett a legjobb)

Novemberi 24 órás peca a Sensation Baits bojlikkal

Délután 5 óra tájban besötétedett és az eső is neki eredt, ami egész éjjel kitartott. Az éjszaka folyamán fogtam egy 7,7 kg-os és egy 9,8 kg-os halat a bevált helyről.

Már világosodott, amikor erőteljes húzós kapásra riadtam. A halat csak nehezen tudtam elhúzni a túloldali nádfal elől, lassan mozgott, gondoltam, hogy jobb hallal lesz dolgom. Majd húsz perces fárasztás végén egy 13,4 kg-os  gyönyörű tükröst meríthettem. Mivel a fényviszonyok még nem voltak megfelelőek egy jó kép elkészítéséhez, ezért pontyzsákba helyeztem egy rövid időre.

Egy óra sem telt az előző kapás óta, ismét kapás a sziget mögül. Elindult a hal balra a tó vége felé és le is tudta fűzni magát a part széli növényzetben . Szerencsére sikerült kiszabadítanom és így már akadály nélkül fáraszthattam a halat, melynek végén egy 12,5 kilós tükörponty feküdt a bölcsőben.

Novemberi 24 órás peca a Sensation Baits bojlikkal

Nagyon örültem, mivel a második 10 feletti halamat is megfogtam. Lefényképeztük a halakat, megreggeliztünk és sajnos eljött a pakolás ideje.

Összegzés: mint utólag kiderült, hiba volt 2 botot a mederben hagyni, mivel csak az átjáró működött valamiért. Bíztam a mederben lévő botokban, láttam a bójánál pontyra utaló jeleket (túrásokat,fordulásokat), de valamiért mégsem tudtam halat fogni róla. Viszont az átjáró viszonylag folyamatosan adta a halat.

7 darab halat sikerült a fényképező gépem elé állítani ami novemberhez képest szerintem nagyon jó eredmény .

Főleg úgy, hogy nem a favorit helyeken ültem és a szomszéd srácok velem szemben, akik kb. 20 méterre horgásztak az én szerelékemtől nem fogtak semmit. Én ezt a jó bojli választásnak és etetési stratégiának tudtam be. Mindenkinek csak ajánlani tudom a Sensation Baits bojlikat és alapanyagokat, nekem beváltak.