CIKKEK

Mizsei Pontyok is megkóstolták a Sensation Baits alapanyagokat !

Ez év májusára sikerült helyet foglaltatnunk a 15 hektáron elterülő Lajosmizsei Carp Arena bojlis tóra. Könnyű, gyors megközelítése személygépjárművel sem okoz gondot.
A felkészülésünket nagyban nehezítette, hogy semmi olyan információ forrás nem állt rendelkezésünkre, ami érdemlegesen szolgált volna erről a vízről.
Ezzel az élménybeszámolóval  szeretnénk kicsit segítségetekre lenni.

Mizse

Szigetcsoportok a 4-es helyről

Bojlizás

-Kora reggeli megérkezésünket követően egy fiatalember vezetett körbe minket és mutatta meg a horgászható vízfelületet. A 4-es helyet kaptuk, ami kicsit még tó eleje, de pont sarok öböl rész.
A tóról annyit kell tudni, hogy gyönyörű és tiszta környezet, 16 horgászállás van a tavon.
Egyenlőre 2 helyhez van faház is,a többi mólós. Radarral átfésültük a szektorunkat, de semmi egyenetlenséget (törést,padot,gödröt) nem találtunk.
A tó egészére a 1.50-1.60m -es vízmélység jellemző. Iszap nem nagyon található, vagy maximum 5-10cm. A területet egy kettős sziget sor osztja fel a két sziget sor közti rész kíméleti övezet,meghorgászni nem lehet. Mivel töréseket nem találtunk úgy döntöttünk, hogy a szemben lévő szigetek sarkait és a tőlünk jobbra lévő bedőlt fa ágait,valamint  egy mederbe elhelyezett bóját horgászunk meg.

Bojlis Tábor

Végszerelékek a helyükön

Lényeg
: Végszerelék-Bojli- Halak

Több év próbálkozásainak sikerei és kudarcai tudatában,pár fiatal de annál fanatikusabb horgász barátommal eldöntöttük, hogy szakítunk a gyári golyókkal és saját horog bojli gyártásba kezdünk. Hisszük, hogy azok a sikerek,amikre vágyunk a friss,minőségi és beltartalmilag is kifogástalan golyókkal érhetők el.
Megkezdődött az alapanyagok beszerzése, próbálgatása, sok fajta gyártó, sokfajta terméke után, rátaláltunk a
Sensation Baits alapanyagaira.
Még annyira nem ismert cég, de minőségben és kiszolgálásban olyat nyújt, amit sok gyártó  megirigyelhetne.
Sensation Baits alapanyagaiból sikerült 4 féle horog bojlit elkészítenünk, melyet már nem először használunk nagy sikerrel:
Metal Fish- halas jellegű, többfajta hallisztes, pellet őrleményes, zsíros, olajos bojli.
El Diablo- egy fűszeres,csípős,borsos,igazán egyedi illatos csali.
Black Liver- mindenki által jól ismert máj és vérliszt tartalmú.
Monster - egy rákos, kagylós jelleget takar.

Bojlis szerelék

A végszerelék elkészítése, ami egy 90-100cm leadcore 35-45lbs közötti, mivel nagyon sok volt a nádtorzsa, bokor, fa ág a víz alatt a szigetek körül. /amit szépen meg is találtak a halak 5-ből 2-3 biztos leakadt, rá kellett menni ladikkal/ 100-110 grammos oldal ólom vagy in-line , majd egy 30-35cm hosszú, erős,bevonatos előke zsinór 20-25lbs, majd ehhez 4-es méretű horog. Lényeg 6-8cm hosszú hajszál előke, amin 2db 20mm -es fekvő csali. Felcsalizás után 2-3cm-re hagytuk lógni a horogtól a bojlikat..
Behúztunk.
Reményekkel teli várakozás.
Nem is kellett sokat várnunk,már is jelentkezett egy szép vadas.
Az első 24 órában fogott 5db halból, 4db 10+ osra sikeredett. Ezzel minden várakozásunkat felülmúltuk. Verőfényes napsütés, 30 fok, kevés, de darabosabb halak,vízpart,jó szomszédok,mi kellhet még a horgászembernek?!

Mizsei Ponty Fehérvári János Módra

12,80kg dupla20 Metal Fish

Mizsei Bojlizás Fehérvári János

11,60kg dupla20 Metal Fish

13,60kg dupla20 Black Liver

Berta János Ponty

10,30kg dupla20 Black Liver

Boldogok voltunk,bíztunk magunkban, a bojlinkban és a tó adottságaiban. Bizodalmunk nem is volt alaptalan,még aznap megszákoltunk egy gyönyörű 15.60kg Tokhalat, egy igazi harcost!

Tok

15,60kg dupla20 Monster + vajsav.

Túra vége felé sikerült fogni még egy tokot , de az már kisebb volt 5kg környéke, de az ereje a nagyéval vetekedett.
Ponytok javarészt dupla 20-as bojlival fogtuk , volt amit egy darab 24-el is fogtunk.
Minden  általunk kiválasztott hely adott halat, volt amit több mint 2-3 napig kellett intenzíven etetni, hogy megszólaljon a kapásjelző. Legfőképpen bojli és pellet , mikor kipróbáltuk a vegyesmagos keveréket is,  egyből a kisebb, falánk ponytok támadták meg az etetést.

Fehérvári János és Berta János

Minden neszre figyelni, mivel utolsó este elé nézünk

Lehajtott fejjel, fáradtan, kedvetlenül kezdtünk neki a táborbontásnak. A szívünket tovább fájdította a vizet megzavaró ugrás,fordulás. Elérkezett a idő ,búcsút kellett vennünk egy nagyon szép 72órás túrától.

Összegzésül senki nem csalódik ebben a vízben, ha alapos felkészülés után látogat el ide.
A környezet és a sporttársak hozzáállása mellett, még a tó gyönyörű kapitális halai vésnek örök emlékeket.

Reméljük a közeljövőben ugyanilyen együtt működés mellett hasonló, vagy jobb eredményeket tudunk elérni a