CIKKEK

III. Imperial Baits Kupa, Deseda. Ahogy mi láttuk... Banelli Gergő írása.

Az egész nyár a kísérletezéssel teszteléssel ment el, folyamatosan azon gondolkodtunk, hogy mi is lenne a legmegfelelőbb csali. Adott volt a Sensation Baits Extrem Liver bojli  és  Mogyorós bojli, szintén a Sensation Baitstől.
2013. Deseda, Őszi Imperial Baits Kupa, Sensation Baits csapat, Banelli Gergő  cikke
Mindkettővel szépen jöttek a halak a nyár folyamán. Kurcz Gáborral /Sensation Baits megalapítója/  megbeszéltük, hogy kicsit máshogyan gyúrjuk le őket. Alkalmazkodtunk a hidegebb vízhez és gyorsabbra, oldékonyabbra készültek a bojlik.
De visszatérve a nyári tapasztalatokra, volt mikor fogtunk szépen, először jöttek a kicsik majd benéztek hozzánk a szebb pontyok is.

Voltak meglepetéshalak és kudarcok bőven. A tavalyi évvel ellentétben az idén inkább éjszaka fogtuk a halakat. A nappali órák pihenéssel és variálással teltek ami így visszagondolva felesleges erőfeszítésnek tűnik, mivel ha arra járt a hal akkor ugyanúgy felvette az egy-két szem fekvő csalit is mint ahogy a kritikusan kibalabszírozottat. A folyamatos agyalás már az őrületbe kergetett. Amúgy sem vagyok az az ücsörgős várakozós fajta és így még jobban idegesítettek dolgok.
A szelektálást valamilyen szinten meg tudtuk oldani a csali és a horog közti távolsággal, persze ez is egy agyament ötlet volt hogy négy esetleg öt centit is ellógassam a golyót a horogtól de bevált és az átlagsúly növekedett. Egyre ritkábban fogtunk a 3-4 kilós pontyokból. Ezt mindenkinek ajánlani tudom aki ellátogat hozzánk a Desedára.
Szóval nekilendültünk a versenynek Erdős  Márkkal / Sensation Baits teszthorgász /. Már a megnyitón tudtuk hogy nagyon jó versenynek nézünk elébe.  Kevesebb de rutinos csapatok voltak jelen, illetve egy új szabály is megtetszett  hogy meg tudjuk horgászni a szemközti oldalon lévő helyeket valahogy megnyugtatott kicsit, hogy nem egy négyzet alakú placc ami a miénk lesz. Így mindenkinek sokkal több lehetőséget adott arra, hogy megtalálja a számára megfelelő helyet. Amit valljuk be egy heti pecával pont át lehetett fésülni. Mikor vége lett a versenynek már tudtuk, hogy ha ott maradunk még pár napot hova horgásztunk volna. A sorsolásnál egy közepesnek mondható helyre kerültünk, / Toponári csónak kikötő / ami a "csak oda ne..." mellett helyezkedett el kettővel.

Terepszemlénél megtaláltuk azt a két helyet amit a nyár folyamán is horgásztunk, csak a szemközti oldalról. Ragaszkodtam is hozzá három napon keresztül de mivel be kellet látnom hogy, egy kapás sem volt egyik helyről sem ezért feladtuk a fix etetést. Nagy csalódás volt mivel az a két aduász volt a kezünkben és semmit nem tudtunk leszedni róla. A másik két bottal kereső horgászat folyt. Mindegyik halat így sikerül fogni. Nem variáltuk túl mivel az egyerűség tűnt a leghatásosabbnak. A csalik méretét változtattuk csak valamint a rászórt mennyiséget. A végére 8-10 szem Sensation bojlit kaptak már csupán a horog köré.
A két bojli közt az arány az Extrem Liver oldalára kezdett dőlni mikor négy halból csak egyet tudtunk fogni a mogyoróssal. A négy darab 10+os pontyot is a májassal sikerült megfogni tehát az utolsó két napon már mind a négy botunkon ezzel csaliztunk különböző variációkban.
Elkövettük azt a hibát, hogy nem csináltunk szél esetére dobható távban etetést. Valamelyest megnyugvást jelentett, hogy miután a szél feltámadt és nem volt biztonságos a csónakba szállás, megjött a második tíz feletti halunk is a már az utolsó pillanatokban elhelyezett szerelékkel. A fárasztás elég agresszívra sikerült a szélviharban de sikerült megmeríteni a Tipikus desedai nyurgát. Miután beesteledett a szél csak erősebb lett. A megoldás a pva háló volt. A csomagokba apróra tört és vágott bojli került, majd dippbe áztattuk a zsákocskát és a csalit is. Csak 2,75lb botokat használtunk így a szeme szélben nem tudtunk messze horgászni. Az éjszaka folyamán nyolc pontyot fogtunk de sajnos nem volt mérlegelhető egyik sem. Miután lecsendesedett a víz visszakerültek a csalik a jónak vélt helyekre.

Eljött az utolsó éjszaka. Szelektálás végett 2 szem 20-as bojli került fel mindegyik végszerelékre. Tartottuk magunkat a kevés etetéshez, reménykedtünk abban, hogy így nagyobb halakat fogunk majd. Éjjel két óra körül kellett először a halér menni. Egy négy kiló körüli töves volt ami sehogy sem lépte túl az alsó határokat. A szereléket visszahelyeztük egy teljesen szűz területre. Majd nyugovóra tértünk. Körülbelül fél óra elteltével egy húzós kapásra ébredtünk. Pár másodperc és csónakba szállást követően robogtunk is a hal után. Mikor felvettem vele a kontaktust már vagy 50 méterrel arrébb járt onnan ahova le volt téve a szerelék. Elsőre elég idegesnek tűnt, kevergett jobbra balra így kisebb pontyra tippeltünk. A Desedán ez különösen jellemző, hogy egy hat hét kilós pontyot tovább kell fárasztani mint egy kétszer akkorát. Ahogy halunk egyre jobban fáradt már csak forgatott minket. Miután megláttuk már tudtuk, hogy tíz feletti ponty van a horgon. Az viszont, hogy tizenöt feletti csak a csónakba emelést követően látszott rajta. A két szem Extrem Liver bojli teljesen jó állapotban volt ezért visszaraktuk a szerelést még egy marok kíséretében. A Partra érve megvizsgáltuk a halat. Nem volt semmi nyoma, hogy előttünk megfogta volna valaki. Teljesen hibátlan volt. Mérlegelés után egy nagyméretű ponty zsába helyeztük és lekötöttük. A reggeli mérlegelést követően már sejtettük, hogy miénk a Big One mivel 16,2kg volt a ponty nettó súlya.
Összegzésként egy kiváló verseny állt mögöttünk. Szimpatikus versenyzőkkel, kellemes idővel és gyönyörű halakkal. Sokat tanultunk idén is és jövőre hasznosítani fogjuk őket. Tavasszal újra birtokba vesszük a Deseda tavat  egy kis időre.
Köszönünk mindent a  Kaposvári Sporthorgász Egyesületnek és a fogós bojlikért pedig külön köszönet Kurcz Gábornak a Sensation Baits-től.
A cikket írta:  Banelli Gergő
                   Sensation Baits Teszthorgász

" Csodák nincsenek csak tudatos és kitartó pontyhorgászok "