CIKKEK

Húsvét Harsányba

Régen tervben volt már,hogy ellátogatunk Harsányba a "nagy halak birodalmába".

Sajnos nagyon nehéz ide foglalni mert nagyon felkapott víz a kivételes halállománya miatt.

Ezért sajnos csak Március végére sikerült egy 72 órát lefoglalni.

Hosszas előkészületek következtek,próbáltunk minél több információt begyűjteni a tóról és a halak táplálkozásáról.

Több forrásból is azt hallotuk,hogy itt csak a fűszeres ízvilág működik és ami a leg érdekesebb számomra a halibut pellet.

Sőt!Még a hajszál előkére is azt javasolták.

Gondoltam egy merészet és felhívtam Gábort, ha lenne egy új bojlink.

A válasz kérdésemre,hogy ő már rég kacérkodik a gondolattal és már el is kezdték Gombos Dávid teszthorgász kollégámmal és barátommal a recept megalkotását.

Mivel még nem forrt ki teljesen ennek a bojlinak a textúrája viszont az idő már sürgetett minket így tettem egy próbát és az alapmixet gyúrtuk le és készítettük el a bojlit.

Sensation Baits, bojli tesztelés, 23 kg ponty

Két jó barátom Ákos és apukája András mi így hárman együtt horgászunk és készülünk fel a horgászatokra álltunk neki a bojli készítésnek.

Két méretben készítettük el 20 és 24mm és ennek is a főtt változatnak szavaztunk bizalmat.

Elkészültek a golyók,kinézetre szagra állagra nagyon jónak tűnt és ez bizakodásra adott okot.

Elérkezett a túránk napja megérkeztünk Harsányba de a beígért 20 fok helyett meglehetősen zord időjárás fogadott minket.

Sensation Baits, bojli tesztelés, 23 kg ponty

Most nem untatok senkit a szokásos táborépítési procedúrával hanem rögtön a lényegre térek.

Két bólyát helyeztünk el 90 és 120 méter távolságban etetésre halibut pellet és a natúr bojli került.

Mivel etetési korlátozás van a tavon így a két bójára mindössze 2kg bojlit és pelletet szórtunk kb 4 négyzetméter területen.

A végszerelékeket 24mm natúr bojlival csaliztuk és különböző távolságokra dobtuk,és vártuk,hogy megszólaljon valamelyikünk jelzője.

Sensation Baits, bojli tesztelés, 23 kg ponty

Vártunk és vártunk de semmi nem törte meg a csendet, így telt el az első 24 óra.

Hazudnék ha azt mondanám,hogy nem próbálkoztunk más csalival,előkevariációval vagy mással de semmi.

Aztán kb 40 óra elteltével megtört a csend,ejtős kapásra lettünk figyelmesek minek az eredménye egy kis dévérkeszeg lett.

Ismét jöttek a hosszú hideg kapás nélküli órák és elérkezett az utolsó este,megejtettük az esti csónakos etetést és vártunk.

Kis idő elteltével ejtős kapásra kaptuk fel a fejünket minek ismét egy dévér lett az eredménye.Gondoltuk is,hogy sikerült beállítani magunk elé a dévéreket.

Nyolc óra felé járhatott az idő mikor újabb ejtős kapás, már nem is siettem a bothoz,utánatekertem az orsón és ráemeltem és a bot rögtön ívbe hajlott.

Végre megjött amire vártunk,hosszú kíméletes fárasztás után (kb 40perc) sikerült megpillantani a hátát amiből arra következtettünk,hogy ez nem a tíz alatti kategória.

Mikor végre sikerült szákba terelni Ákos barátom csak ennyit mondott, tesám ez nem kicsi.

Oda vittük a bölcsőhöz amit széltibe hosszába betelített,horogszabadítás,fertőtlenítés és jöhet a mérlegelés.

Sensation Baits, bojli tesztelés, 23 kg ponty

A mérleg "nyelve" 23630g állt meg.Ezzel a tőpontyal sikerül az új egyéni rekordomat beállítani.

Fotózás után a hal visszanyerte a szabadságát és folytattuk a horgászatot.

Nem sok idő telt el mikor végre egy igazi húzós kapás következett,rövid fárasztás és már a szákba pihent a gyönyörű töves ami szintén a natúrra csábult el.

Pár óra szünet után Ákos barátom botja igazi füstölős kapással jelezte újabb érdeklődő van a csalira.

A halat megpillantva ismét egymás tenyerébe csaptunk mert egy újabb kapitális hal pihent a szákba.

Sensation Baits, bojli tesztelés, 23 kg ponty

A gyönyörű tükrös súlya 17.20kg.

Örömmel konstatáltuk,hogy a Sensation Baits natúr működik!

Több kapásig már nem sikerült eljutni de igy is széles mosollyal az arcunkon kezdtük meg a pakolást.

Véget ért a négynapos túránk.

Sensation Baits, bojli tesztelés, 23 kg ponty

Szeretném megragadni az alkalmat és köszönetet mondani Testvéremnek Simon Endrének Barátaimnak: Kutás Ákos,Kutás András,Juszkó Viktornak és a Sensation stábjának Kurcz Gábor és Gombos Dávid nélkületek ez nem sikerült volna.