CIKKEK

Harsányi bojlis verseny előtti tesztelés !

Szeptemberben lesz egy 72 órás versenyünk a Harsányi horgásztavon és mivel soha nem horgásztunk ezen a vízen, így lementünk  egy 3 napos kis tesztelésre.  Mivel a versenyen csak az 5 általunk beméretett hal összsúlya számít  bele a végeredménybe, így a nagyobb példányokat próbáltuk megcélozni. Annyit hallottunk a tóról, hogy nagyon sokat kell etetni, mert másképp itt nem lehet halat fogni, és hogy hihetetlen halállománya van a tónak.

Harsányi horgásztó Sensation Baits alapanyag tesztelés

Sajnos, mivel a foglaltsági táblázatuk eléggé be volt telve, így a gátra jutott hely számunkra a mély vízre. Sajnos ki is derült később, hogy ilyenkor a gáti szakasz nem egy halas pálya. A tavon reggel és este lehetséges a csónakos etetés, ezen kívül csak partról engedélyezett, dobással és a szerelék behordása is tilos. Mivel szelektálni szerettünk volna, így kizárólag spomb-al dobáltunk csak nagy szemű pelleteket és bojlit.

A csalijaink a Sensation Baits alapanyagaiból készített bojlik voltak. Vittünk egy csípős-fűszeres halas bojlit, indiai chili porral elkészítve, egy tonhalas jellegűt, egy algás-kagylósat és egy májas golyót. Aromát egyik bojliban sem alkalmaztam, a jó minőségű lisztek, különböző por és folyékony kivonatok, természetes hatásában hiszek, illetve a megfelelő esszenciális olajok keverékében. Tavaly óta használom a Sensation Baits termékeit és töretlenül elégedett vagyok a magas minőséggel és az árak sem az eget verik ráadásul, ami szintén nem elhanyagolható.

Késő délután kezdtük a horgászatot. Mikor a halőrháztól, a mi állásunkhoz, a gáti részre csónakáztunk, a radaron figyeltük, hol jelez halakat. Nos, szomorúan konstatáltuk, hogy a tó kisebb mélységű oldalán szinte kiakadt a jelző és ahogy közeledtünk a gát felé és mélyült a víz, szinte csak ritkás kósza csippanások jeleztek egy-egy kóbor uszonyost.

Harsányi horgásztó Sensation Baits alapanyag tesztelés

Összefoglalva a horgászatot, nagyon megszenvedtünk a kapásokért, amiknek a 90%-a az esti órákban következett be. Mivel a nappali időszakban nem tartózkodtak a halak a mély vízben, így bármilyen etetési stratégiával próbálkoztunk, hasztalan volt, leszámítva jó pár 1-1.5 kg-os keszeget, amik felvették a bojlijainkat.

Sensation Baits alapanyag tesztelés harsányban

Szerencsére a jó minőségű csaliknak, így is sikerült jó pár szebb példányt ideiglenesen matracra fektetnünk. A kapások 70%-a, a chilis-halas bojlira érkezett, de mindegyik bojlival sikerült fognunk halat! Barátomnak volt egy hatalmas akasztása, nem igazán bírt a hallal és 10 percnyi küzdelem után annyi zsinórt lehúzott még, hogy visszakerült a bója vonalába és alul feltekerte magát rá, a vas tányér nehezék pedig elvágta a zsinórját. Nagyon szomorúak voltunk, de reméljük a versenyen majd viszontlátunk őkelmét  A fogások átlagsúlya 10.2 kg lett! Sajnos több kép megsemmisült, illetve a 9 kg alattiakat nem fényképeztük, de azért egy kis ízelítő a halakból.