CIKKEK

Ha Ősz akkor nagy halak

Elérkezett az október és ezzel a nagy halak ideje, ilyenkor táplálkoznak a legjobban a pontyok, ebben az időben lehet sikeresen horogra csalni az ún „mohoshátu” bajszos barátainkat.

Októberre be is iktattunk egy túrát kedvenc bányatavamra a Nyékládháza Koi 2 horgásztóra. Megérkezésünkkor kora délután még verőfényes napsütés és 22 Celsius hőmérséklet fogadott minket viszont a tó vize már igencsak lehűlésnek indult. Kipakoltuk felszerelésünket, összeszereltük a botjainkat és indult a helykeresés bójázás.

Bojli, pellet, Sensation Baits, oldódó bojli

Ezen a túrán egy új csapattagot is köszönthettünk egy etetőhajó személyében, ami nagyban megkönnyítette és sikeressé tette a horgászatot. Etetésre főtt tigrismogyorót, csl pelletet és félbe vágott bojlit használtam, csalinak pedig vajsavas bojli 20mm egy fél pop upal kikönnyítve másik boton pedig a még mindig tesztelés alatt álló natúr bojlit, ami már bizonyította fogósságát a nagypontyoknál. Pár óra elteltével jelentkezett az első kapás a vajsavas készségen, ami egy szép tükröst adott, csali vissza a beállt helyre kevés koncentrált etetéssel, kisvártatva ismét a vajsavas csalira csábult el, de most egy szép amur, ez így folytatódott, míg be nem sötétedett.

Sajnos az éjszaka nem adott halat, de ahogy megjelentek a nap első sugarai minden ott folytatódott ahol abbahagytuk. Délután érkezett egy markáns hidegfront széllel és esővel, ami csak még jobban meghozta a halak kapókedvét és egyre darabosabb halak kerültek a lencse végére.

Késő délután, de még világosban megszólalt végre a natúr bojlival csalizott botom jelzője is, bő negyven perces fárasztás után végre a merítőbe pihent egy gyönyörű kapitális tükörponty, amit már sötétben fotóztunk.

Bojli, pellet, Sensation Baits, oldódó bojli

Éjszaka még egy két kapást sikerült kicsikarni. Egész éjjel esett és nappal sem hagyott alább így a pakolás mellet döntöttünk. Ahogy kicsit elállt az eső búcsúzóul még érkezett egy szép amúr. Összegezve egy nagyon jó túrát tudhatunk magunk mögött szép halakkal, amiknek az átlagsúlya 10kg felé tehető.  Horgászatomon használt csalik és csalogató anyagok: Csl pellet,Csl likőr, tigrismogyoró,S1 oldódó bojlik. Ezek mind megtalálhatók a webáruházban katt erre  !

Alul a galériát nézzétek meg! Nagy pontyok hada !