CIKKEK

B.Richi Merenye Kupa 2013

B.Richi Merenye Kupa:

Végre elérkezett ez a nap is! Mosollyal az arcunkon érkeztünk meg Merenyére.

Már nagyon vártuk ezt a napot! Lázasan készültünk a megmérettetésre.

Gondosan, átgondolva elkészítettük saját jónak vélt csalijainkat, megterveztük az etetési taktikát illetve annak mennyiségét, összetételét. A bojlik alapanyagait, mint minden estben, Sensation Baits termékekből állítottuk össze.

A verseny két etapban lett meghirdetve, ami annyit jelent, hogy a verseny felénél a csapatok újra húztak horgász helyet. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a Merenyei 120ha tó négy szektorra lett felosztva. Aki a páratlan 1-es szektorba került az első húzásnál, a következő sorsolásnál a 3-as szektor valamelyik horgász helyére ült. A verseny ideje alatt csak pellettel és bojlival lehetett etetni, csalizni kizárólag bojlival volt engedélyezett!

A mi csapatunk első kőrben a tó 11-es helyét, az-az a tó északi laposabb részét húzta. Tudtuk, ez a hely sok munkát jelent és az értékelhető 9kg feletti pontyokért igen meg kell küzdeni, mivel a versenybe csak a 9kg-ot meghaladó súlyú pontyok számítottak bele. Félelmünk beigazolódott. Rengeteg 6 és 9kg közötti pontyot fogtunk az első etapban, aminek a darabszáma meghaladta a 100db-ot is. Külön örömet okozott nekünk, hogy a verseny első mérlegelhető halát a mi csapatunk fogta 11,87kg-os súllyal. Az első 24-óra leforgása alatt 3db értékelhető pontyot fogtunk, ami összesítésben a 2. helyet jelentette. Nagyon boldogok voltunk. A második nap végére a még mindig előkelő 3. helyen álltunk! A tavon a csapatok nagyon kevés értékelhető halat fogtak még ekkor és voltak olyan csapatok, akiknek még mérlegelhető haluk sem volt.

Ekkor szólt közbe az időjárás!

Az első etap utolsó napjára megérkezett egy nem várt hidegfront viharos északi széllel, aminek hatására a vízen tarajos hullámok jelentek meg, a nappali 30C fokról a hőmérséklet 14C fokra esett vissza. Ez nagyon rossz hatással volt az előttünk táplálkozó halakra is, hiszen a halak a tó mélyebb, déli része felé vonultak. Ez részben jó hír volt számunkra, részben rossz, mert még egy egész nap előttünk állt!

Félelmünk ismét beigazolódott! Az első etap utolsó napján mindössze 1db értékelhető halat sikerült kicsikarnunk a 11-es helyen, viszont a tó középső és mélyebb részein a csapatok szépen kezdték fogni az értékelhető halakat!

Az első etap végére csapatunk sajnos lecsúszott a közép mezőnybe.

A második etap sorsolásán csapatunk sajnos a legelső 1-es helyet húzta.

Erre szokta mondani Gábor csapat társam: „egy verseny kimenetelét 75%-ban befolyásolja az M.F.” az-az a Mázli Faktor. Hát az biztos, hogy a második etapban nem volt velünk az M.F. sem és az idő sem. A hidegfront levonulásával a levegő hőmérséklete ismét emelkedni kezdett és így bajuszos barátaink már nem a mélyebb, hanem a laposabb részeket kutatva kerestek táplálékot.

Ezen a helyen összesen 3db értékelhető pontyot sikerült fognunk kinkeservesen.

Összegzésként: Csapatunk bár a 17. helyen végzett 8db mérlegelhető hallal, 11kg-os átlaggal és 15,8kg legnagyobb ponttyal, mégis egy jó horgászaton vagyunk túl, hiszen a csalik bizonyították fogósságukat, amit a sok kifogott hal árul el, illetve elhoztuk az első mérlegelhető halért járó ajándékvcsomagot.

Remélem legközelebb az M.F. velünk lesz!