CIKKEK

Borza Pontyfogó Maraton

Épphogy sikerült kipihennünk fáradalmainkat a Merenyei verseny után, rögtön jött a következő. Idén került első ízben megrendezésre az I. Borza Pontyfogó Maraton, amelyet egyik csapattársam Bohner Gábor szervezett meg. A tó Baranya Megyében található, Nagynyárád közelében. A horgásztóról tudni kell, hogy egy intenzíven telepített tóról beszélünk, ami kb. 30 éves. A tó területe 9.5ha, amelyben megtalálható ponty, csuka, harcsa, amur és egyéb fajok.

A verseny július 18-tól 21-ig, az-az csütörtöktől vasárnapig tartott, amelyre kilenc csapat nevezett be. A mérlegelésnél csak a két kilógrammot meghaladó ponty számított érvényes fogásnak.

A verseny megszervezése nem volt kis feladat, hiszen a tavon több mint 200fő tag horgászik napi rendszerességgel, akik közé tartozunk mi is. Sokak számára felháborodást keltett a verseny megrendezése, hiszen a tagok közül csak páran bojlizunk.

A sorsolásnál a 6-os helyet sikerült húznunk, ami a tó mélyebb részére esett.

Csütörtök 16:00-kor elkezdődött a verseny.

A peca megkezdése előtt volt lehetőség a helykeresésre illetve az etetésre is. Etetésünk alapját különböző méretű pelletek, Sensation Baits bojlik, és magok képezték.

Etetésünk jónak bizonyult, hiszen már az első 24 óra leforgása alatt csapatunk öt darab kifogott ponttyal az első helyen állt. Már az első napon sikerült fognunk 2 darab 10+-os pontyot. Közülük az egyik lett a versenyen kifogott legnagyobb ponty 13,4kg-os súllyal.

Ezen a napon bajuszos barátaink inkább az éjszakai órákban voltak intenzívebbek.

Péntek napközben a kapások alább hagytak, szinte az egész tavon csend volt, csak néha lehetett hallani egy-két csipogást.

Éjszaka aztán aktiválni kezdték magukat a pontyok és ez újabb négy darab értékelhető halat jelentett nekünk.

Itt meg kell jegyeznem, hogy 48 óra után voltak csapatok, akik még nem rendelkeztek értékelhető hallal.

Ez köszönhető volt annak is, hogy napközben 35C fok volt és a napsütést egyetlen felhő sem zavarta meg. A légmozgás is egyenlő volt a nullával.

Szombat délutánra minimálisan változni látszott az időjárás és lágy szellő kezdett járni a völgyben. Ez meg is hozta a pontyok kapókedvét és szépen lassan, szinte mindenki pontyokat fárasztott kisebb-nagyobb sikerrel. Hozzánk ismét kegyes volt a víz, hiszen ezen a délutánon ismét kettő darab 10+-os pontyot fektettünk a matracra. Kora éjszakai órákban fogtunk még 2 értékelhető halat, amivel bebiztosítottuk magunknak az első helyet, hiszen ekkor 95kg súllyal az élen álltunk, mögöttünk a második csapatnak 30kg-ja volt.

Vasárnap reggel 7:00-kor lefújták a versenyt.

Bizakodva, mosollyal az arcunkon csomagoltunk össze és reménykedtünk abban, hogy egyik csapat sem fogott az éjszaka túl jól és így nem tudtak megelőzni minket.

Ez így is lett!

Csapatunk az első helyen zárt a legtöbb kifogott hallal, legnagyobb átlagsúllyal és a legnagyobb ponttyal!

Jövőre remélem ugyanitt, UGYANÍGY!