CIKKEK

Sensation Baits duplázás a Szigetes tavon Banelli Gergő írása

Sokat hallottam már a Szigetes-tóról. Bőséges és nagyon egészséges halállománnyal rendelkezik. Barátom, Márk fotóit nézegetve elhatároztam, hogy meglátogatom a kiskorpádi halakat.
Kiváló alkalom ez arra, hogy kiválasszak 4 ízt a Sensation Baits csalikból és teszteljem, hogy ebben az időszakban mit szeretnek a pontyok. Választásom a Squid-Black pepper, Squid-Barack, Belachan bojli és a Desedán is sokat bizonyított Extrem Liver lett. Korán reggel értünk oda a hangulatos kis tóra. Csend és nyugalom honolt. Az időjárás a kora nyárt tükrözte. Felkerestük az illetékest, aki rögtön a rendelkezésünkre bocsájtott egy csónakot és bepakoltunk a 7-es állásra. Szemben egy hosszú nádfal, aminek a bal oldalán egy nádsziget helyezkedett el.

Sensation Baits Kiskorpád Szigetes tó

Csónakos tapogatás és Márk tapasztalata szerint helyeztük el a botokat. Kettő a nádsziget és a túlpart közé, egy a sziget felénk eső szélére. A maradék kettőt pedig tőlünk balra a szemközti ritkás nádszálak elé, mindegyiket mással csaliztuk.

Az első kapásra nem kellett sokat várni, fél óra elteltével Márk botján füstölős kapás a Squid-Barack bojlira. A hal meg sem állt vagy 20 méteren keresztül, majd fél órás fárasztás után egy 12-es tükrös feküdt a spéci halbölcsőben.
Újrahúzás után az egyik csalimat lecseréltem a nyerőre. Estig rendre fogtuk a szebbnél szebb halakat. Volt köztük nyurga, tükrös és töves is. Márk a sima fekvő csalit favorizálta én pedig balanszíroztam, lebegtettem, variáltam. Tapasztalatunk szerint nem volt különbség köztük. A nap két legjobb csalija a Squid-black pepper és a Squid-Barack volt. Csak egy hal érkezett az Extrem Liver csalira.

Sensation Baits Kiskorpád Szigetes tó

Estére lecsendesedett a víz. A halak is lenyugodtak. Elég párás meleg volt az idő szélcsenddel. Ekkor elgondoltam, hogy bevetem a Belachan pasztát. Az egyik botomat tehát felcsalizva és jó vastagon bepasztázva letettem egy új helyre erősen balra a többi bottól egy tömör nádfal elé. Az etetés két darab pasztagolyó és 5 szem félbetört Belachan bojli volt. Kemény 10 perces várakozás után elfüstölt a Belachan. Beemelést követően a hal végigrobogott a nádfal előtt és elindult a tó vége felé. 30 perces fárasztás után egy gyönyörű koi feküdt a bölcsőben. Bevált a recept! Amit más sem bizonyítot, minthogy aznap este, még két halat köszönhettünk a Belachan bojlinak.

Besötétedett... ismét nyugalom... Aztán éjfél tájban erős húzós kapást követően 35 perces kőkemény csónakos fárasztás követően egy 12kg-os harcsát szákoltunk szintén a Belachan pasztának köszönhetően. Ha nem lett volna 45-ös előtétzsinórom, akkor még mindig küzdök a harcsával. Éjjel Márknak egy szépséges 10 kilós tok vette fel a Squid-Black pepper bojlit.

Sajos pontyot nem tudtunk fogni a sötétben, viszont mikor felkelt a nap egy csodás nyurgát sikerült szákolnom az Extrem Livernek köszönhetően. Majd a sort egy 3 centire lebegtetett fél Squid-Barackra éhező amúr zárta, ami szintén 30 perces küzdelemmel ajándékozott meg.
Elérkezett a pakolás ideje. Akkor már tudtam, hogy visszatérünk.

Sensation Baits Kiskorpád Szigetes tó

A következő túrát a 3-as állásra terveztük, ami szintén 24 óráig tartott. Elhelyezkedtünk, a kényelmes faházba bepakoltuk a fölösleges cuccokat és irány a helykeresés. Nem volt nehéz dolgunk, hiszen szemben egy ígéretes öböl található amiben el is helyeztünk 2 botot. A továbbiakkal szintén a nádas és a part szélét horgásztuk. A bevetésre Extrem Liver, Magyar kolbász, Squid-Black pepper és Barack bojlit vittem. Az első kapás az öböl jobb széléről jelentkezett egy szép nyurga személyében.

Majd sorban jöttek a szebbnél szebb halak. A nyerő csali a Magyar kolbászos bojli és a Squid-Black pepper volt. Fogtunk vegyesen tőpontyot, tükröst, koit és nyurgát is.

Az esti órákban ismét szünet következett. Megint valamit ki kellett agyalni! Majd ismét a pasztára esett a választás.  Fogtam 2 szem Magyar kolbász bojlit és porrá törtem, egy kis kolbászos CSl hozzáadásával pasztát gyúrtam belőle, amit rágyúrtam az egy szem bojlira és visszahúztam a szemközti oldalra egy vízbe hajló bokor elé helyeztem. Rászórtam 5 szem bojlit aminek igen intenzív illata volt. Most a kapásra 20 percet kellett várni. Kemény fárasztás után már láttam, hogy valami különleges van a horgomon. Misi a tógazda szerint egy világos színű fehéres nyurga testű tükörponty. Ezt a felvillanó fark úszóból állapította meg és igaza is volt! Sosem láttam ilyen szép halat. Később megtudtam hogy, Angliában szellempontynak hívják. Talán ez eddigi legkülönlegesebb fogásom. Hiába... Sensation Gábor megmondta, hogy ezt a bojlit szeretik a különleges halak! :D

Sensation Baits Kiskorpád Szigetes tó

Összegezve a nap elég jól tellett, mindegyik csalival tudtunk halat fogni. Az éjjel szemetelő esőben nem nagyon akartak táplálkozni a halak. Erős légnyomás változás volt tehát semmit sem csodálkoztunk. A hajnali órák viszont elég pörgősre sikerültek, volt hogy ketten fárasztottunk. Szépen betámadtak minket a nyurgák. Gyors fotózás és fertőtlenítés után mehettek is vissza az éltető elemükbe.

A kapások az öbölből jelentkeztek Extrem Liver bojlira etetés nélkül. Csak pva zacskót használtunk 4-4 szem félbetört bojlival. A taktika bevált, mert így nem zavartuk meg a halakat a behúzással járó zajjal. A sorban egy hihetetlenül szép, szinte széle-hossza egyforma koi következett Squid-Black pepper bojlira.

Kis pihenő után elérkezett a pakolás ideje. A felszerelésünk 90%-a már az autóban pihent, mikor elfüstölt az egyik botom, amin a bokor elé elhelyezett Magyar kolbászos bojli volt pasztázva. Elég lomha hal volt a horgomon, éreztem a súlyát rendesen. Nehezen akart kijönni a bokor aló,l majd az "átlag" fél órás fárasztás után megismerkedtem Bullal. A 15+os fogás méltó zárása volt a horgászatnak. A tesztek alapján a Sensation Baits csalik igen-igen jól vizsgáztak. Volt, hogy a szomszéd horgász csalijától 10 méterre volt a letett szerelék és a többszörösét fogtuk mint ők. Mindig is a házi bojlikat kedveltem a legjobban. Valahogy a gyáriakkal mindig kevesebb halat fogtunk, mint a frissen , saját magunk által elkészítettel.

Elmondhatom, hogy a Sensation Baits csalik is úgy működtek mint a házi készítésű friss bojlik.  Mert azok is! :) Frissek!

Írta : Banelli Gergő

A csajok sem hiányozhattak :-) De csak mindent sorjában :-)
Balázs barátunk is Sensation Baits bojlival csalizott
Balázs teszteli a Sensation Baits bojlit
Banelli Gergő Sensation Baits
Éjszakai fogás Sensation Baits
Gergő megéhezett ! Ki hinné ennyit bír enni :-)
Most mi lesz Istenem, megmozdult :-)