CIKKEK

2022 Hideg vízi pontyhorgászat,  szilveszterkor !

2022 Hideg vízi pontyhorgászat, szilveszterkor !

Jó időt kihasználva kilátogattam számomra hazai víznek számító Batéi tóra utoljára még 2022-ben.

A pár napos jó idő miatt úgy döntöttem reggel, hogy nem ma mélyebb vízre fogok leülni, hanem a sekély vízre, mivel az könnyebben melegszik fel és biztosan ezt a kora tavaszias időt élvezik uszonyos barátaim.

Gergő szilveszter

Horgászatnak 3 bottal vágtam neki, amivel 3 különböző módszerrel horgásztam.

Az első egy versenyekről megmaradt kis száraz etetőanyagokat kevertem össze, ami tartalmazott narancs halat, és egy natúr kukoricás keveréket, és a végén tettem hozzá angol morzsát.

A második keverékem színtiszta pelletes keverék volt, amibe 2-4mm változatban, ehhez nem tettem semmi plusz kiegészítőt, csak simán natúrba.

Gergő szilveszter

A harmadik meg csak bojlis etetés koncentráltam Sensation Baits  Black Diamond csoki máj bojli és D rigen felkínált SB csoki-máj bojli volt kikönnyítve, amivel a nagyobb halakat akartam becserkészni.
Kipakolás és az etetőanyag bekeverése után a szerelékek a helyükre kerültek.

Kattints a képre !

318760371_853675102428571_6149810375728620713_n-removebg-preview.png

Hidegvízi Black Diamond bojli

kattints a képre és bemutatjuk

Gergő szilveszter

Nem telt el 15 perc és már jelentkezett is az első ponty, majd szép sorjában 15-25 percenként követte a többi társa is. Nem számoltam, hogy hány pontyot foghattam, nagyjából fele-fele arányban jöttek a pelletre és az etetőanyagra.

Ami számomra a legjobb volt, hogy fogtam bojlis etetésen egy 12 kiló felettit és egy 10 kilós pontyot is, ami hatalmas öröm volt számomra szilveszter napján.

A 2022-es évről...
Sajnos sok időm nem volt kijutni 2022-es évben horgászni, munka miatt, de cserébe annál is értékesebb. Mondhatni a rekordok éve volt....

2022-ben is én készíthettem fel a lányokat a Női pontyfogó ob-ra, ami rengeteg előkészülettel és gyakorlásokkal jártak. Első nagy siker a Hantoson megrendezett Bodó Attila emlékverseny volt, ahol majdnem minden díjat elhoztunk.

Mi fogtuk az első 15 felettit, első nap legnagyobb halát, második nap legnagyobb halát, szektor 1 és abszolút 1 helyet sikerült bezsebelni, sajnos vagy nem sajnos a 3. nap halát nem nekünk sikerült megfogni.

Személyes fénypontom, amit nem fogok a közeljövőben olyan könnyen megdönteni, az a Deseda tavi rekordom, ami egy 18 kg feletti nagyon sötét öreg tükörponty volt. Hihetetlen érzés volt kifogni egy ilyen csodás halat a Desedából, mert nem minden hétvégén fognak ilyen halat ebben a hatalmas vadvízben.

2022 július elejét írunk, a 2. Női pontyfogó OB, Bátonyterenye Maconkai víztározó. Visszagondolva rá, egy remekül összeállított csalik, amik mögött a tudás ott van (Köszönjük Gábor), és kellett azért a jó helyhúzás is a lányoknak.

A szárazság és a rengeteg vízhiány miatt kicsit féltem, hogy hogyan és mi lesz, pláne, hogy előtte 1-2 héttel volt egy európai bojlis verseny, ahol, nem kevés mennyiségű kaját termeltek be a halaknak a versenyzők.

A verseny nehezen indult, nagyon keresni kellett azt a csalit, és kombinációt, amivel a halakat be tudjuk csapni, de miután összeállt a kép a lányok nagyon ügyesen neki álltak "termelni" kifelé a szebbnél szebb pontyokat.

Tűző napon, forróságon a kopár verseny gát kellős közepén sikerült a Sensation Baits girls-nek az OB győzelem, több mint 5 mázsa fogással és 9 kg feletti fogással 72 óra alatt.

2022 szeptemberében Női pontyfogó VB-re utaztunk Linear fisheries-re Angliába, ahol a 3 csapatból az egyiknek én lehettem az edzője. Egy nagyon tanulságos hetet tudhatok ott, és teljesen másképp pontyoznak a bojlizás őshazájában Angliába.

A magyar csapat az utolsó helyezést érte el sajnálatos módon, de cserébe nagyot lehetett tanulni és fejlődni emellett. Amiket a videókba látunk, hogy nagy 2-4-es méretű horgot használnak, az egy badarság. Hínáros terepen is nyugodt szívvel horgásznak 8-10-es horgokkal.

Az oldódó bojli náluk nem működik, mert előbb eszi meg a rák meg a madár, mint sem a pontyok megtalálják. Nagy méretű bojlikat sem használnak, a max méret 20mm de jobbára 10-16mm közti mérettel horgásznak és etetnek. Teljesen 0 tudással indultunk ki oda horgászni, de ha a jövőben lesz ott újra verseny, vagy ha időt és energiát rászentelem, hogy horgászhassak 2 hetet Angliába, tudnám milyen csalit előkékek és etetést alkalmaznék.
novemberbe sikerült eljutnom egy 48 órás horgászatra Big carp lake-ra.

Egyedülálló halállománnyal bíró víz, és nem egyszerű a halakat becsapni. 2 hal megfogása volt a célom a rövid idő alatt, egy nagy tokhal és egy 20 kg feletti ponty. A pontyok 2x is kicseleztek, hiába a jó bevált előke. Ahány víz, annyi előke típus.

Ezen sajnos nincs mit szépíteni, 48 óra kevés egy víz megfejtésére, de sajnos ennyire volt időm, legközelebb hosszabb időre megyek. A röpke tóra utolsó reggelére sikerült megfogni az egyéni rekordnak számító 40 kilós tokhalat, ami kárpótolt a 2 elvesztett pontyért.

2023-as évben már jobban ki tudom venni a részem, mint horgászatban, mint pedig a csalik és etetőanyagok fejlesztésében és tesztelésében, hogy minél jobb termék legyen a kezetekben.
Mindenkinek sikerekben és halfogásban gazdag boldog új évet kívánok!

Takács Gergely Sensation Baits csapat tagja.