CIKKEK

2014.év Utolsó sikeres Őszi túrája

Akik figyelemmel kíséri a Desedáról írt sikeres cikksorozatunkat, azoknak már szinte fel sem tűnik  hogy Stadler Zsolt – Kurcz Gábor páros az idei évben, csak felhőszakadásban és szélviharban horgászott.  Egyszerűen hihetetlen , két héttel előtte megterveztük ,hogy Október 23-án 72 órát ismételten eltöltünk a Desedán.

Sensation Baits, a Desedán ősszel !

A kiszemelt hely a 18-as bojlis hely volt, de egy helyi bojlis verseny miatt mi úgy gondoltuk, hogy a versenyt tiszteletben tartva elindulunk az ellenkező irányba a Desedán,   az 5-ös bojlis hely felé.

Természetesen 40 mm csapadékot jósoltak és záport, zivatart ami a vízparton özönvíznek hat.  A kiválasztott bojlishely nem kimondottan a hideg, esős időben sikeres. Magyarul, csak mi lehetünk ketten olyan elszántak, hogy kis vizen megmutatjuk tudunk halat fogni.

Normális horgász ilyenkor a mélyebb vizeken keresi a halakat ,amik már abban az időben csapatokba verődve keresik az őszi és téli vermelőhelyüket.  Zsoltival hasznos információk birtokában megbeszéltük mi lesz a taktika. A terv az volt, hogy megtaláljunk a Sensation Baits bojlik közül legalább egyet, ami hideg, frontos, esős időben is működhet.   De most is a legfontosabb az volt, hogy sikerüljön legalább egy szép halat fogni. Az alapozó etetés tematikusan volt összeválogatva !   Mindketten maggal és bojlival etettünk, Zsolti még bízott a a halibut pelletek sikerében is. Jómagam már szkeptikus voltam a nagy halolajtartalommal bíró pelletekkel...  Zsolti magkeveréke tigrismogyoró, kender, kukorica és csicseriborsó volt.  Nekem picit más volt a felállás 2 kiló Pontyos Magmix és 2 kg Amuros Magmix volt erősen sárgára festve és  Sensation Bojli aromával megáztatva.  Vadító szaga volt és a színe erősen sárga .

Sensation Baits, a Desedán ősszel !

Úgy gondolom, hogy olykor az aljzattól eltérő más kontrasztú színek felkelthetik a pontyok figyelmét.  De szerepe lehet még  az extrém erős szagoknak, illatoknak is. A magmixről még annyit kell tudni, hogy rengeteg borsót és apró magot tartalmazott. A borsó és bab félék, a kukorica mellett segítenek az emésztésben, némi puffasztó hatásuk van.   Magas keményítő tartalmuk miatt  szénhidráttal látja el a halakat, tehát  némi energiához jutnak és zsírt tudnak ebből képezni télre. Miután az alapozó etetésen túl voltunk, kezdődött az igazi agytorna .. Mit tegyünk fel ???

Zsolti a már jól bevált és tökéletesre fejlesztett  Good Choice és Extrem Liver Deseda széria bojlikat vetette be.  Első este lutri volt , előetetés és minden előkészület nélkül szűz területen, viharos szélben. Bedobtunk és megvacsoráztunk, majd jobbnak láttuk nem kísérteni a sorsot, aludni mentünk.

Az éjszaka igazán érdekesre sikerült a viharos szél fokozódott annyira, hogy reggel azon  csodálkoztunk hogy túléltük.  A nappal csendesen telt, csúszkáltunk a sárban, Zsolti otthoni sarabolójával utat vágtunk a víznek, hogy ha este megint próbára tesz minket az idő, akkor tudjon elfolyni a víz. Sötétedés előtt  etettünk, de  módjával ! Majd 11 óra körül Isten is velünk volt megszólalt a jelző.  Mint Zrínyi a várból, úgy rontottunk ki a sátorból … Fújhatott a szél, eshetett az eső Zsolti barátom lelkesen vallatta  méltó ellenfelét. Ő meg úgy gondolta, hogy a  jobb oldali helyemen lévő szél által bedöntött nádas felé veszi az irányt...  Nem jól gondolta ! Zsoltinál az évek, meg a tapasztalat győzött !

Sensation Baits, a Desedán ősszel !

Meseszép 10 kilós tükörponty pihent a bölcsőben. Hihetetlen érzés volt számunkra.  Kis vízen, ekkora frontban …   Már megérte !

A bojli tökéletes állapotban, ami egy 2 éve töretlen sikernek örvendő Extrem Liver bojli volt !

Bedobást követően, rendeztük a táborhelyet, majd a sátor menedékébe vonultunk... Mire kellően bemelegedtünk volna a vackunkban a  jelzőm kelt életre, kicsit megfáradva, de határozottan indult útjára damilom a Deseda sötét vízébe...  Meglepődtem egy körültekintő bevágást követően, mérges lett a ponty a túlsó végén, fejét rázva erőteljes húzásba kezdett és meglátogatta Zsolti botjai mellett elhelyezkedő nádast. A parton már nem volt ennyire fürge, egy pár kép erejéig raboltuk egymás idejét, majd Őt vízre bocsátottuk, mi meg egy fokkal boldogabbak lettünk.  Ebben a hidegben 9 kilós nyurga.

Sensation Baits, a Desedán ősszel !

Gyors bedobást követően, negyed három környékén járhattunk, irány a sátor …

Egy óra múlva baloldali botomon ismételten kapás. Ennek fele sem tréfa itt vannak a halak...

Ellenfelem természetesen megint Zsolti felé vette az irányt, de most már szigorú voltam vele, nem volt helye bohóckodásnak, rend a lelke mindennek, tessék az adott helyen partot érni. Így is volt sikerült megint egy 9 kilón túli pontyot kíméletesen a partra segíteni.

Sensation Baits, a Desedán ősszel !

Egy gyors fotózást követően, tele lelkesedéssel elköszöntünk egymástól.  Jövőre találkozunk, a bojlink „finom” ízét már ismered !

Az élet ismételte Önnmagát, sátor, pihenés... Hajnalódott már erősen, amikor Zsolti jelzője egyet csippant. Amolyan jelzés értékűnek mondható volt, és csend … Majd egy kis idő elteltével megint egyet csippant a jelző ... Ezután őrületes rohamba kezdett a hal.  Zsolti is határozottabban lépett fel a kirohanások és kitörések ellen. 10 perces fárasztást követ egy hatalmas nyurga örvendeztetett meg minket.  Egy tökéletes pikkelyzettel rendelkező, gyönyörű színekkel és hibátlan szájjal ellátott halat fogott.

10 kilót meghaladó vaskos nyurga ponty lett  az eredmény.

Sensation Baits, a Desedán ősszel !

A szombat csendben telt, etettünk, dobócsőveztünk feszültség levezetés képpen, vártuk a halakat.

A víz teljesen kihalt volt. Olykor egy -egy pergetőhorgász próbált szerencsét előttünk, de hamar tovább állt. Tudta ő is és mi is, ez nem az a hely ahol jelen helyzetben ősz végén jár a hal.

Az időt elütöttük, fotóztunk, időközönként egy -egy konzervet melegítettünk mini rezsóinkon, és vártuk a halakat.

Sensation Baits, a Desedán ősszel !

Hideg volt. Átáztunk és átfagytunk nagyon, nem is csodálkoztunk, hogy nem evett a hal. Az este szokásunkhoz híven jól megetettük a pályát , minden típusú finomságot adtunk a halaknak, bojli, pellet, oldódó bojli, magok..

Nem jöttek a halak,  tudjuk biztosan, nem bennünk van a baj, a  bojlik már verseny körülmények között is hihetetlen eredményekkel örvendeztettek meg minket!

Ki kell mondani: Nem volt ott a hal előttünk !  Van ilyen !

Összegezve:

A fentebb már leírt körülményekhez képest az elvárásainkat túl teljesítettük ! A Deseda sikeresen vizsgázott, adott megint szép halakat. Nem ingyen volt, sokat kellett tenni ezért a 4 halért de visszagondolva megérte. Egy olyan kiemelkedő nagyságú vízterületen mint a Deseda, előetetés nélkül fogtunk 4 darab, átlagosan 10 kiló körüli halat.  A pontyok egészségesek, jó erőben vannak és a Desedán élvezet horgászni akárki, akármit mond.  A 10 kiló körüli nyurga pontyban akkora erő van, hogy komolyan kapaszkodni kell a botba, hogy irányítani lehessen.  Egy 10 kilós nyurga megfogása olyan, mint egy intenzíven telepített kisebb tavon fogni egy 20 kilón felüli példányt.   Az I-re a pontot az tette fel, hogy a Sensation Baits kínálatában egy újabb sikeres bojli debütált, a Black Diamond  hidegvizi bojli, aminek köszönhetem a túra halait.  Intenzív, különleges ,édes ,büdös kissé gyümölcsös illatának nem tudtak a pontyok ellenállni !