CIKKEK

2013. Nagyrédei Ősz !

Csütörtök délután még igazi őszi idő fogadott, párás ködös idővel, szemerkélő esővel, az időjósok viszont a hétvégére már igazi nyárias időt jövendöltek.

Nagyrédei ősz

A sátor állítás előtt a bebójázással kezdtem. A 2 db bóját kb. 150m-re helyeztem el a parttól -akku gyilkos távolság, főleg szélben- . Ezen lehet vitatkozni, hogy érdemes-e ilyen távolságra behúzni, mivel a meder viszonyok nem indokolják, hiszen egyenletes 1,0-1,3m mélységű a tó, a meder 30-40 cm iszappal fedve.

De mégis a helyiekkel konzultálva érdemes vagy 70-80, vagy 130-150 m-re bevinni mert ott nagyobb a mozgás mint a rövidebb távon. Ez szabad szemmel is látható volt az etetések alkalmával. Ezt alátámasztja az is, hogy egy bot röviden 40m-re volt dobva, és 72 óra meg sem mozdult a swinger.

A bebójázás és sátor állítás és pár barackos szíverősítő elfogyasztása után megérkezett az első halam, egy 6,2-es potyka személyében. Miklós barátom éjjel 11-re érkezett. Gyors sátorállítás és szerelék összeállítást követően már indultunk is be a szerelékeivel.
Éjszaka termésünk: 6-os, 9-es, 8,2-es potyka volt. 20-as Pellet és Sensation Baits squid-barack 20-as csalira.

Pénteken körbejártam a tavat, lefilmeztem a összes bojlis horgászállást, amivel várhatóan nagy segítséget nyújtok az újonnan idelátogató horgászoknak, a helyválasztás tekintetében:

Napközben folyamatosan jöttek halaink 7-11 kg között, csalink  cz pellet és fűszeres bojli volt, illetve Sensation Baits csalik (kiérdemli a nevét):

Nagyrédei ősz

Az előző éjszakát kipihenve 34 mm-es golyókat tettünk fel éjszakára, ami meg is hozta a "nyugodalmat".

A szombat már nyárias hangulatban telt, 25 fokos melegben. Szomszédoltunk, információt gyűjtöttünk. Megtudtuk, hogy újabb kapitális halak érkeznek Nagyrédére a bezárt Miszlai tóból, több mint 1 tonna mennyiségben, 14 kg átlagsúlyban, ill. a legnagyobbak 20 kg körüliek lesznek! Eddig is érdemes volt ide látogatni, na de ezek után...

A délutáni eredményünk: 8,7-es, 10-es, 6,4-es 9,6-os 7,4-es volt -a szokásos csalikkal-:

Nagyrédei ősz

Sajnos szombat estére az akkumulátor lemerült (itt jegyzem meg: A 2014-es évtől a csónakmotoromat 180AH-as "bivaly" munkakkuval is lehet majd bérelni! ), az utolsó lehelettel még bevittünk a nyugi csalikat ( 34-36 mm-esek), meg is lett az eredménye, reggel kipihenten ébredtünk, és pakoltunk össze.

Ezzel el is telt ide nagyrédei kalandunk, amelyről ismét számos szép élménnyel távoztunk  ( 3 db 10 kg feletti fogással ). Csak ajánlani tudom másoknak is: csodaszép környezet, kapitális halak, komfortos felszereltség (fürdő, büfé, bérelhető motor, csónak...)

A túránkról készült videó:

Videó: Umheiser István
Fotók: Pető György, Umheiser István

A cikket a bojlistavak.hu internetes oldal üzemeltetőjének köszönjük !  Köszi Umi !

Gratulálunk a fogásokhoz, szép halakat fogtatok!