CIKKEK

Tasty Nutty mogyorós bojli és Májer Tamás sikere

Egy sikeres túra kulcsa: Sensation Baits Tasty Nutty bojli !

Párommal június közepén egyhetes szabadságunkat töltöttük, amiből természetesen nem maradhatott ki a peca sem.

3 napot szántunk rá és a Pátkán található Róth tavon az 5-ös helyet vettük célpontul.

A horgászatot megelőzően hosszas levelezést folytattam Gáborral, mivel a tóban eléggé elszaporodtak a pontyhorgászok legnagyobb ellenségei, a törpeharcsák.

Gábor egy éppen tesztelés alatt álló erősen chilis kenderes hallisztmentes bojlit ajánlott természetesen a Sensation Baits palettájáról. Ezt kiegészítettem a Tasyt Nutty fantázianevű golyóval, ami egy édes tigrismogyoró lisztes, földimogyorós, madáreledeles igazi szénhidrátos csali.

Az ottani sporik beszámolói alapján ezen a tavon az ,,édes” megy. Ezen ne múljon…gondoltam.

Az etetést még magkeverékkel koronáztam meg, amit előző este magam készítettem el a konyhában, párom nagy örömére. Kukorica, búza, kender egy kis folyékony chilivel nyakon öntve.

Minden adott volt, nagy reményekkel indultunk neki a túrának.

A tógazda Tomi bá örömmel, szeretettel és egy kupica pálinkával fogadott minket. Elmondása alapján az elmúlt napokban nagyon jól fogtak a horgászok, sok szép termetes hal került a bölcsőkbe egy fotó erejéig.

Ezen felbuzdúlva a másodperc tört része alatt pakoltunk ki az autóból és kezdtük meg a táborverést, a botok és a szerelékek összeállítását.

Délelőtt 11-re minden készen állt a bevetésre.

Előzetes információk és saját eddigi tapasztalatom alapján a tó másik oldalán lévő sekélyebb nádas rész legtöbb esetben szokott működni, így egyik bottal azt a részt horgásztam meg egy tasty nutty+ananász pop-up hóemberrel. Etetésre nagyjából fél kiló tasty bojli és 1kg mag került a vízbe.

A másik készséggel egy mélyebb részt kerestem a tó közepét átszelő patakmeder szélén.

Itt két szem süllyedő chilis bojlival csaliztam és etettem egyaránt, szintén egy kis magkeverék kíséretében.

Sensation Baits tigrismogyorós bojli

Botok a helyén, fröccs kitöltve…..baj már nem lehet

Ilyenkor az ember kicsit megnyugszik, ellazul és természetesen megéhezik.

Nálunk sem volt ez másképp, viszont a reggeli fogyasztását egy óvatos kapás szakította félbe.

A szemközti nádfalról jött az első hal, amit a viselkedéséből fakadóan amurnak tippeltem.

15 perces kíméletes fárasztást követően kezemben tarthattam első pátkai halam és a tippem bejött.

Egy gyönyörű 12kg-os amurral pózolhattam a bölcső felett. Tökéletes kezdés!

Első halam a Nuttyra 12kg

Gyors újracsalizás után már vittem is vissza a cájgot 6-8 szem Nutty és két lapát maggal karöltve.

Másfél órás pihenés után ismét érdeklődés volt a jobbos botomon, ezúttal egy 5kg körüli tükrös csöpség tette tiszteletét parton.

Épp hogy visszaértem a behordásból elindult a chili! Felemelve a botot pár percig csak tartottam és néztem, ahogy zsínort nem sajnálva őrült tempóban megiramodik a halam.

Kissé lelassult majd szépen komótosan elkezdett oldalazni. A szívem erőteljes dobogásba kezdett, hiszen tudtam, hogy a termetesebb halak viselkednek így.

Ez jó hal lesz!

Kiáltottam a páromnak, aki azonnal a merítőért szaladt. Az önzetlen segítséget ezúton is köszönöm neki, mindenkinek ilyen társat kívánok.

Kb. 10 perces óvatos fárasztás után együtt megmerítettük a gyönyörű színekben pompázó masszív tükrösünket.

A hal súlya 10.40kg. Örömöm leírhatatlan volt, a második 10+-os halat fogom és még delet sem ütött az óra.

Mi lesz még itt??

Egy szép fotó és úszott is tovább a vendégem.

Sensation Baits tigrismogyorós bojli

Egy nagy levegővétel és némi folyadékpótlás után már húztam is vissza a helyére a szereléket.

Maradt a két szem chili csalinak és mellé 6-8 szem golyót szórtam szintén két lapát magmix-el.

A halak déltől egészen 4 óráig pihenni hagytak minket, ezalatt finom grillhúsok készültek, természetesen a páromnak köszönhetően.

Szinte harangszóra pontban 4-kor csippant egyet a jobbos botom, ami a nádfal előtt lett elhelyezve.

Elhúzza, beejti, megint elhúzza, majd megint beejti. Már-már kezdtem azt hinni, hogy egy törpe tekerte össze az előkémet, mikoris egy erőteljes húzásba torkollott a kapásom.

Ez nem törpe lesz hála istennek…gondoltam magamban és felemeltem a botot.

A hal hol jobbra, hol pedig balra úszkált komótosan, de egy cseppet sem tudtam magam felé terelni.

Az adrenalin az egekbe szökött bennem, éreztem, hogy most egy igazán testes hallal ajándékoz meg Pátka. A kezem bedurranva a lábam görcsben és csak könyörögtem, hogy elinduljon felém.

15 perc után megtört a jég és szépen lassan kezdett kifelé jönni.

Helyem volt bőven a fárasztáshoz, így nem erőltettem.

Újabb 15 perces huzavona után végre megpillanthattam a halat a felszínen.

ÚRISTEN! Mekkora szája van! Kiáltotta el a párom!

Ekkorra már a szomszéd kolléga is megjelent és követte az eseményeket, majd segített a merítésben is, amit utólag köszönök neki, egyedül nem ment volna.

Egy hatalmas öreg pocakos tükrös feküdt a matracomban! Szinte el sem hittem!

Ugrálni tudtam volna örömömben!

Nagy nehézségek árán sikerült felemelnem a halat és csak ámultam és bámultam.

Viccesen megjegyezte a szomszéd stégen horgászó:Még jó, hogy a peca a pihenésről szól… :D

Fotózás után lemértük és nem hittem a szememnek. Majdnem 20kg! 20dkg híján.

Megszólalni nem tudtam a torkomban gombóc, majd ámulatomat a szomszédok gratulációja törte meg.

EZAZ! EZÉRT JÖTTEM!

Óvatos visszaengedés a vízből egy puszi után és ment is tovább az öreg jószág.

Kicsit összeszedtem magam, megöleltem a páromat és leültem a székbe megemészteni a történteket.

Minden összejött amit akartam eddig! Hihetetlen volt számomra!

Sensation Baits tigrismogyorós bojli

Ezen a napon még jött egy kisebb amur, ami azonnal visszanyerte szabadságát.

Megcsodáltuk a naplementét, koccintottunk a sikeres napra és lefeküdtünk pihenni.

Éjszaka egy kapásom volt, ami sajnos félúton lemaradt.

Másnap reggel már korán csónakba ugrottam és frissítettem a szerelékeket és pótoltam az etetést is. Egy kiadós reggeli után, a halak is elkezdtek táplálkozni, szerencsémre megvártak amíg a sajátommal végzek.

Sensation Baits tigrismogyorós bojli

Ismét egy 10kg közeli amur tette tiszteletét nálam, majd nemsokkal utána jött egy 8kg körüli ponty is.

Délután fél kettőig élveztük a napsütést, pihentünk.

Ekkor elkezdtek gyülekezni a sötétebbnél sötétebb felhők, aminek egy hatalmas eső lett a végeredménye.

A vihar utáni csendet egy füstölős kapás törte meg a jobb oldali nuttyval csalizott botomon.

Beemelés után megállt és mint ha egy keszeget húztam volna, könnyedén a partközelbe tereltem a halat.

Megint egy amur! Nem kicsi!

Elkezdődött a tánc és kb. 15 percig nyüstöltük egymást, mikoris felfeküdt a vízre és alá tudtam meríteni.

Mérlegeléskor kiderült, hogy eddigi pályafutásom legnagyobb amurját sikerült akasztanom egy 14.40kg-os példány formájában. A Tasty Nutty megint beadta!

Sensation Baits tigrismogyorós bojli

Szenzációs ez a bojli! Ezentúl mindig magammal fogom vinni bárhová megyek. Köszi Gábor!