CIKKEK

Palicson  járt a Sensation Baits teszthorgász és kedvese !

Palicson járt a Sensation Baits teszthorgász és kedvese !

Augusztus első hétvégéjére egy háromnapos horgásztúrát terveztem a Szerbiába a Palics melletti Tresetiste horgásztóra. A 6 hektáros horgásztó kiemelkedő halállománnyal rendelkezik, nem ritkák benne a húsz kilón felüli pontyok és amúrok.

Palics, Sensation Baits, Maml Balázs

A tó környezete rendezett, a körülmények igen komfortosak (van áram, zuhanyzási lehetőség, büfé, étterem, játszótér, stb.) szóval ideális helyszín akár egy hétvégi családi "örömpecára". A túrára ezúttal Baksa Zsolt horgásztársam helyett a menyasszonyom kísért el, akinek szintén nagyon tetszett a hétvégi kiruccanás.
A helyfoglalásban vajdasági magyar barátom, Kocsis Ervin segített, akinek ezúton is köszönöm az önzetlen segítséget.
Csütörtök estefelé érkeztünk a tóra a 14. állásra. Kipakolást követően helykeresés következett, majd a kiszemelt helyeken három különböző alapozó etetést csináltam. Az etetésekre néhány négyzetméteres területre fél-fél kiló Sensation Baits bojlit juttattam dobócsővel. A tavon nincsenek nagy távolságok, így az előttem lévő terület bármely pontját dobva is pontosan meg tudtam horgászni.
A tavon engedélyezett az etetőhajó használata, ami még koncentráltabb és még pontosabb horgászatot tesz lehetővé. A második naptól kihasználtuk ezt a lehetőséget is, valószínűleg ennek is szerepe volt a sikerben.
Este egymás után egy-egy kapást rontottunk Barbival, úgyhogy kicsit csalódottan tértem nyugovóra. Éjjel kettőkor húzós kapásra ébredtem és rekord idő alatt voltam a botoknál. A kapás a jobb oldali botomon jelentkezett, amit 60 méteren egy akadó közvetlen közelében helyeztem el. A beemelést követően sikerült kifordítanom az akadóból és kezdődhetett a fárasztás. Kb. húsz perc múlva a matracon pihent az eddigi legnagyobb palicsi pontyom egy 15 kg-os tőponty személyében. A hal egy szem 16-os epres Sensation-re jött.
Palics, Sensation Baits, Maml Balázs
Ezután egy holt időszak következett, másnap délutánig egy "pittyenésünk" sem volt, ami nem is csoda a 30-35 fokos rekkenő hőségben. Az időt pihenéssel, olvasással, iszogatással és strandolással töltöttük. A tóban tilos a fürdés, ezért időnként nyakon öntöttük egymást 20 literes vödör vízzel.
Délután hat körül ismét kapás a jobbos boton, melynek eredménye egy 13 kilós gyönyörű tőponty szintén az epres bojlira. Ezután ismét csend egész éjszaka, de legalább az idő lehűlt és jól aludtunk.

Szombat hajnalban a bal oldali botomon iszonyatos erejű húzós kapás, kirontottam a sátorból, a zipzárat szétszakítottam és kifelé menet mezítláb az ajtó melletti sátorkampót kirúgtam a helyéről úgy, hogy a kisujjam felszakadt és a talpamról egy ötforintos területen lejött a bőr a húsig...áááhhh!!! Az adrenalin miatt fájdalmat nem éreztem, így kezdődhetett a küzdelem...mintegy 10 perc fárasztás után vettem észre, hogy folyik a vér a lábamból és egyre jobban fáj. Félórányi "játék" (de inkább munka) után sikerült Barbinak megszákolnia a 15 kilós amúrt, ami végül több okból is a legemlékezetesebb hal lett a túrán.
Az amúr egy fél 16-os áfonya-belachan Sensation bojlira jött egy fél pop-uppal "feltuningolva" a parttól mintegy 40 méterre lévő helyemről.
Palics, Sensation Baits, Maml Balázs
A halat fertőtlenítettem és visszaengedtem, Barbi pedig ellátta a sebeimet. Ezért vigyetek magatokkal a horgásztúrára mindig egy doktornőt!:-)
Szombaton meglátogatott minket Ervin és családja, napközben megint 0 kapás és 35 fok, ezért késő délutánig az árnyékban beszélgettünk, ettünk-ittunk  és játszottunk a gyerekekkel. Estefelé betört egy front, vihar közelített, a szele elért minket, de a nagy eső elkerülte a tavat.
A vihar után megélénkültek a halak, ezúttal a középső boton Barbinak volt kapása egy 20-as Good Choice bojlira, amit előtte saját dippjében áztattunk napokig. Negyed óra fárasztás után 13 kilós tükrössel fotózkodott, ami az első 10 feletti hala. Nagy volt az öröm, megittunk pár sört és pálinkát, aztán lefeküdtünk.
Palics, Sensation Baits, Maml Balázs
Vasárnap délelőtt elkezdtünk pakolni, 10 óra körül amikor már csak a botok voltak bent, a bal oldali botomat ismét elhúzta egy halacska. A kereken 10 kilós pikkelyes egy 16-os GLM Spirulina bojlira jött.

Délre ebédre voltunk hivatalosak Ervinékhez Palicsra a családi házukhoz. Grill ételek készültek, csevap, sült zöldségek, tarja, szalonna, baconbe tekert máj és csirke hozzá finom saláták és persze jéghideg sör. :-) Ezt lefojtottuk egy adag fagyival és csobbantunk egy jót a medencében.
A helyiek szerint gyengén evett a hal (a többi horgásznak is csak napi egy-két kapást sikerült kicsikarnia jellemzően a hajnali és az esti órákban.

Összességében elégedetten távoztunk, hiszen öt halat fogtunk és mindegyik 10 kilón felüli volt. Megdöntöttem a palicsi ponty rekordomat, megfogtam első palicsi amúromat, Barbi pedig megfogta élete első 10 feletti pontyát.

A Sensation bojlik jól működtek, amit ezúton is köszönök Kurcz Gábornak.

Ervinéknek és Robiéknak köszönjük a jó társaságot és a szívélyes vendéglátást, október elején találkozunk Olaszon!!!