CIKKEK

Évadkezdés a KOI2 tó partján

Mint ahogy a napokban értekeztünk egy nagyon nehéz 48 órán vagyunk túl. A halfogás nagyon nem volt egyszerű feladat az elmúlt 48 órában.

A 2019-es évet hol is kezdhettük volna ha nem a kedvenc tavunkon a nyékládházi KOI-2-es tavon. Pénteken délelőtt 10.00-kor érkeztünk meg a helyszínre. Az időjárás nem mondhatnám hogy ideálisnak mondható volt. De amikor eltervezed és rákészülsz akkor már nincs vissza út. Na meg hát szeretjük a kihívásokat.

Koi 2 tó, Sensation Baits, Barta István

A KOI 2-es tavon a 6-os állást foglaltuk. A tó minden állását elég jól ismerjük, de mint mindig most is az előttünk lévő víz feltérképezése volt az első feladat. Mivel csak 48 órát foglaltunk így nem is bójáztunk. Radarral feltérképeztük a meder fenéket majd kijelöltük ki hol fog horgászni. Mivel folyamatosan kapcsolatban állunk a tavon horgászó sporttársakkal nagyon sok információt gyűjtöttünk az érkezésünk előtti fogásokról. Egy nagyon pozitív jelzéseket kaptunk az előző napokról. Ami a legfontosabb volt, hogy nagyon eszik a hal.

KOI2 tó, Sensation Baits, Barta István

Na ennek tudatában indult a 48 órás évad nyitó horgászatunk.

Érkezésünk napján már egy hidegfront küszöbén voltunk ami sajnos nem volt jó előjel a horgászatunkra. A nappali 8-10 fok teljesen eltért az előző napokban észlelhető időjárástól. A meder feltérképezése után 3 szimpatikusnak vélt törést kezdtünk el horgászni. Egy 3,1-es vizet egy 2,6-osat és egy nagyon sekély részt a szemközti partoz közel. Ahogy az első 12 óra eltelt már tudtuk, hogy nem egy eseménydús pecával lesz dolgunk. Minimális etetést végeztünk és mindig csak egy maréknyi aprómagos csemege kukoricás pelletes bojlis keveréket tettünk a felkínált csali mellé. A csalink az S1-es oldódó bojli családból a erdei gyümölcsös és a hidegvízi fűszert választottuk és a Diamond Black volt a másik irány. Sajnos 24 óra elteltével is kapás nélkül ébredtünk. A reggeli frissítést már kisebb agyalásokkal és variálásokkal tettük. A nagy 20mm-es bojlikat lecseréltük kisebbekre és minden csalit kikönnyítettünk. Ezzel a variálással húztunk újra. Ekkor már elemeztük az időjárást, figyeltük a halak mozgását és minden környezeti tényezőt alapul vettünk. A légnyomás nagyon alacsony 1002 körül mozgott. A reggeli 0-fok sem volt kecsegtető. És akkor társult hozzá 10 óra magasságában egy elég erős északi szél. ezek a körülmények csak nehezítették a behúzást és a horgászatott.

Egy bottal elkezdtük a kereső horgászatott. teljesen máshová húztunk, nem a megszokott és meghorgászott töréseket kezdtük horgászni. Csalikat folyamatosan cseréltük. 8mm-től a 14mm-ig. Sajnos ezek a variálások sem hoztak áttörő sikert. Nagy csendesség uralta a tó minden állását. Sajnos senki nem  húzta a halat.

A szél nem csendesedett a légnyomás nem mozdult és estére igen csak lehűlt az idő. Ennek köszönhetően a víz hőfoka is csak 6-7 fok körül mozgott.

Az éjszaka beérkezése előtt ismét nagy variálás. Előke hossz, csali méret, mennyire emeljük meg a felkínált csali. Az Én döntésem egy faragott 20mm Krill erdei gyümölcsös popuppal könnyítve kb. 1-2 cm-re kiemelve.

KOI2  tó, Sensation Baits, Barta István

Az első kapásunk erre a kombóra jelentkezett. Sikeres fárasztás és szákolás és egy gyönyörű koi a maga  5,70kg súlyával.

Örömünk nem tartott sokáig mert újabb csendesség lepte el az éjszakát. Reggel hajnali 4-kor egy erőteljes húzós kapásra ébredtünk. bevágás pillanatában érezhető volt, hogy már egy komolyabb hal lesz, de sajnos az öröm nem tartott talán egy percig. Sajnos lefordult a horogról és kereket oldott.

Az ébresztést követően minden botot újra húztunk. A frissítésnek köszönhetően fél óra elteltével egy újabb húzós kapás.

KOI2 tó, Sensation Baits, Barta István

A csali megint csak a Krill kombó. Sikeres fárasztás és a bölcsőben fektettük mint utólag kiderült túránk legnagyobb hala a maga 11 kg súlyával.

Az újrahúzás után egyre több halmozgást láttunk. Valami mint ha elindult volna. És ezt az újabb és újabb kapás alá is támasztotta. Sajnos két szép kapásunk volt még délelőtt 10 óráig, de most bajuszos barátaink győztek. Mind a két esetben a kagyló vagy a meredek törések elvágták a zsinórt és kereket oldottak.

Nagyon sok tanulságot levontunk ebből a horgászatból. A legfontosabb, hogy nincs két egyforma nap nincs két azonos körülmény. A szélsőséges időjárás sem kedvezett, de most ezt a csatát elveszítettük, de a háborút nem. A 2 nap alatt nagyon sokat agyaltunk és próbáltunk ki különböző csalikat, technikákat. De van ilyen mikor 1-1 fogásért nagyon sokat kell küzdeni.

De ezért szép sport a horgászat és ezért is szeretjük.

Legközelebb revansot veszünk és sikeresebb horgászaton leszünk túl.