CIKKEK

365 magmix, vagyis etess okosan- költséghatékonyan maggal.

A Sensation Baits palettáján egy új magmixet mutatunk be a 365 magmixet. A magkeverék lényege, hogy úgy lett összeválogatva a magmixben található magok és azok aránya, hogy azzal egész év folyamán sikeresen és költséghatékonyan tudjunk etetni. Folyamatosan- Költséghatékonyan! ! !

Lehet akár szoktató etetésként is használni, de spontán bojlis horgászat előtti maggal történő alapozásnak is kiváló.

A legfontosabb, hogy a különböző magok százalékos aránya úgy lett összeválogatva, hogy az ne laktassa, hanem folyamatosan az etetésen tartsa a pontyokat. Szemelőt tartottuk, hogy a mix tartalmazzon olyan magokat is, amit már ismernek a halak ilyen például a kukorica. Ezzel gyanakvásuk csökken, de pontosan annyit tartalmaz a mix kukoricából, hogy azzal jóllakottságig ne tudja magát tele enni egyetlen hal sem.

Magmix, ponty magmix, bojlis magmix

Törekedtünk az ízletességre is mivel egyik legfontosabb tényezője egy ilyen mixnek például a kendermag kissé fanyar ízét a pontyok imádják. De raktunk bele bükkönyt is, ami fantasztikus párost alkot a kenderrel mivel főzés hatására egy érdekes illattal rendelkezik és az íze édeskés. Az emésztést sem hagytuk figyelmen kívül a mix tartalmaz borsót is, amelynek rostossága, enyhe puffasztó hatása segíti a lelassult emésztést beindítani.

A 365 mixszel a pontyhorgászok is és a halak is egyaránt jól járnak.

Elkészítés:

A 365 mixet egy vödörben 24 órát állni kell hagyni. A magok fel fogják szívni a vizet, megduzzadnak főzésre készen állnak.

Magmix, ponty magmix, bojlis magmix

Egy nagyméretű edénybe, ami űrtartalomra kétszerese a beáztatott 365 magmixnek tegyünk, fel fizet forrni. Majd jódmentes sót adagoljunk a vízhez kilónként egy teáskanálnyit. A só kiemeli az édes ízeket is és egy kicsit tartósít is…

A 365 mixet csupán 35-40 percig kell főzni és elérjük a megfelelő állagot.

Amikor letelt a 35 perc szinte készen is vagyunk, annyi vizet hagyjuk mixen, hogy egy 1 cm víz legyen rajta

Magmix, ponty magmix, bojlis magmix

4 kilónként 250g melaszt tegyünk a magmixünkre és folyamatosan keverjük el a főtt magban a melaszt. Az edényünket fedjük le és hagyjuk a magokat, hogy magukba tudják szívni a szuper édes melaszt, amivel nem csak cukrot tehát szénhidrátot, hanem természetes betaint is attractánstis viszünk a magmixünkbe.

A melasz tartalmazza az egyetlen és összetéveszthetetlen betaint, amit mi pontyhorgászok előszeretettel használunk a bojlikba!

Összegezve: Készítettünk egy olyan fantasztikus gyorsan elkészíthető magmixet, ami friss, a halak számára figyelemfelkeltő, ízletes, jól emészthető, hazai forgalmazótól származó magokból készült.

Az első teszt alkalmával ezeket a halakat sikerült Krisztiánnak fogni egy igen kapástalan nyár eleji napon !